لزوم توجه به جذب نیروی بومی و استانی

زاهدان(پانا)_ مدیر کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان گفت: باید جذب نیروی انسانی در استان بر اساس اولویت های بومی و استانی انجام پذیرد و علاوه بر آن پذیرش دانشجویان در دانشگاه ها نیز به صورت استانی صورت گیرد.

کد مطلب: ۸۵۱۱۸۸
لینک کوتاه کپی شد
لزوم توجه به جذب نیروی بومی و استانی

علیرضا نخعی اظهار داشت: در مدارس شبانه روزی ما امکانات کافی وجود ندارد و باید در مبحث بودجه برای این حوزه توجه بیشتری از طرف وزارتخانه صورت پذیرد چراکه ظرفیت مدارس شبانه روزی استان با تامین منابع می‌تواند افزایش ۱۰ هزار نفری دانش آموز را داشته باشد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین نیازهای استان سیستان و بلوچستان تامین نیروی انسانی است که باید وزارت آموزش و پرورش تمهیدات ویژه ای برای تامین نیروی انسانی استان در نظر گیرد.

وی ادامه داد: در استان سیستان و بلوچستان سرانه تحصیل برای هر دانش‌آموز مبلغ دو میلیون تومان برای یک سال است و این در حالی است که در استان‌های دیگر سرانه تحصیلی هر دانش آموز ۴ میلیون تومان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: یکی از نیازهای مبرم استان سیستان و بلوچستان تامین نیروی انسانی ۱۲ هزار نفری آن است، زیرا این باعث شده که ما در استان با کمبود نیروی انسانی مواجه شویم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان عنوان داشت: در سطح استان بیش از ۳۰۰ خیر مدرسه ساز از مردم بومی در حال فعالیت هستند و به روند افزایش ساخت کلاس درس و گسترش تحصیلات در سطح استان مددرسانی می‌کنند.

وی در پایان ابراز کرد: نیاز اساسی ما در استان سیستان و بلوچستان به رشته های مهارتی و حرفه ای است لذا برای تامین نیاز کار در آینده بر گسترش مدارس فنی و حرفه ای و کار و دانش تاکید داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار