مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان:

محور تعلیم و تربیت در جامعه مدرسه است

زاهدان (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: مقوله تربیت مهم و تضمین کننده آرامش در جامعه است.

کد مطلب: ۸۴۹۵۵۲
لینک کوتاه کپی شد
محور تعلیم و تربیت در جامعه مدرسه است

علیرضا نخعی در جلسه هماندیشی با مدیران مدارس شهرستان فنوج اظهار کرد: وظیفه اصلی و ذاتی مدارس کشف استعدادها و باورهای دانش آموزان جهت هدایت آنها در مسیر درست برآورده سازی نیازهای جامعه است.

وی ادامه داد: فلسفه وجودی انسان اجتماعی بودن، حس اجتماعی پذیری و تقویت روحیه رفاقت پذیری به جای رقابت های فردی است و مدارس ما باید براساس این مقوله ها عمل کنند و دانش آموزآن را برای ورود به جامعه آماده نمایند.

نخعی تربیت را موضوع مهم نظام آموزشی دانست و افزود: توجه به مقوله تربیت مهم و تضمین کننده آرامش در جامعه است که نقش مهم و کلیدی در مقابله با بزهکاری افراد در اجتماع دارد.

وی تصریح کرد: تحصیل و تربیت دو مقوله جدا از هم هستند که پرداختن به آنها رشد و پرورش همزمان دانش آموز را بهمراه دارد، زیرا در این صورت است که میتوان انسان کامل و مسئولیت پذیری برای جامعه تربیت کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان انجام کار گروهی و تمرین مسئولیت پذیری در مدارس را از راههای ایجاد نشاط در مدارس عنوان داشت و خاطرنشان کرد: فراهم نمودن محیط شاد و نشاط آور در مدارس حق دانش آموز است و آن عاملی مهم برای ایجاد وابستگی بین دانش آموز و محیط مدرسه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار