در گفت وگو با پانا

خبرنگار پرس تی وی: حرف اول و آخر منطقه را پرس تی وی می زند

صداقت ما در شبکه پرس تی وی باعث شده که همیشه زیر ذره بین باشیم

تهران (پانا) - قنبر نادری خبرنگار شبکه پرس تی وی معتقد است، صداقت شبکه پرس تی وی باعث شده که همیشه زیر ذره بین باشد و کشورهای دیگر به دنبال تحریم آن باشند.

کد مطلب: ۸۵۰۷۶۲
لینک کوتاه کپی شد
خبرنگار پرس تی وی: حرف اول و آخر منطقه را پرس تی وی می زند

حدود 20 سالی را در انگلستان و آمریکا به گذراندن تحصیلات و زندگی مشغول بوده، لیسانس مدیریت بازرگانی خود را از دانشگاه مینیا پولیس در آمریکا می‌گیرد، به انگلیس که می‌آید لیسانس رسانه خود را از دانشگاه وست مینیستر گرفته و جذب دنیای رسانه می‌شود. با تلاشی که از خود نشان می‌دهد، بعد از مدتی عضو انجمن نویسندگان انگلیس می‌شود و مشغول نوشتن مقالات در روزنامه‌ها. به ایران که می‌آید، همکاری خود را با روزنامه‌های «ایران»، «کیهان» و «تهران تایمز» ادامه می‌دهد تا برای کار به پرس تی وی دعوت می‌شود و در این شبکه ابتدا به عنوان سردبیر خبرنگاران خارجی مشغول به کار می‌شود. او چند سالی است که خبرنگار دفتر تهران پرس تی وی است. «قنبر نادری» در گفت و گویی به فعالیتش در شبکه پرس تی وی و نوع برخورد مردم کشورهای دیگر اشاره کرد که در متن زیر می توانید بخوانید.
قنبر نادری در گفت و گو با خبرنگار پانا از سختی‌های کار خبرنگاری بویژه در جایگاه خبرنگار یک شبکه برون مرزی در ایران می‌گوید: در این چند ساله با عملکردی که در پوشش اخبار مختلف داشته‌ایم، به لطف خداوند، اعتماد فراوانی از طرف مسئولین نسبت به ما به وجود آمده است. حالا وقتی با لوگوی پرس تی وی به سمت مسئولی برای گفت و گو می‌روم، دیگر آن گارد سابق وجود ندارد و همه این‌ها به دلیل تلاش شبانه روزی و صادقانه خبرنگارانی است که در این شبکه تلاش می‌کنند تا تصویر صادقی از اتفاقی که پیش آمده ارائه دهند.
وی ادامه داد: من همیشه سعی کرده‌ام در پوشش اخبار خود به نکات مثبت و منفی ماجرا به درستی اشاره کنم تا هم بیننده و هم مسئولی که با آن در تعامل ام به صداقت من در گفتار پی برده و این باعث می‌شود که ارتباط ما دو طرفه شود و اگر اتفاقی در سطح بین المللی قرار است رخ دهد، این تیم خبری ماست که زودتر از همه آن ماجرا را پوشش می‌دهد. از طرفی این اعتماد باعث می‌شود که شما همیشه زیر ذره بین باشید و کوچکترین اشتباه ممکن است جبران ناپذیر باشد.
این خبرنگار برون مرزی صداو سیما در بخش دیگری از سخنان خود به زلزله کرمانشاه اشاره کردو افزود: از روز اولی که در کرمانشاه و سرپل ذهاب زلزله اتفاق افتاد، من خودم را به منطقه رساندم تا در بین مردم باشم و بتوانم مشکلات و کمبودها را به درستی درک کنم تا گزارش دقیق‌تری ارائه دهم. به همین دلیل دران مدت مردم مرا باور کرده بودند که فقط برای خودنمایی و گزارش‌های معمولی آنجا نیامده ام. همه مشکلات و سختی‌هایشان را با من درمیان می‌گذاشتند و وقتی آقای نوبخت و یا فرمانده سپاه به محل آمد، گزارش‌های خود را مستقیم به آن‌ها می‌گفتم. وقتی من در گزارش اول خود از کاستی‌ها و نبود امکانات و کندی کمک رسانی حرف می‌زدم، بیننده همه چیز را می‌بیند و وقتی بعد از یک ماه در گزارش خود از شدت کمک رسانی‌ها می گویم، بیننده حرف مرا باور می‌کند، چون گزارش اول مرا دیده و قضاوت می‌کند. وقتی در گزارش‌های خود با مردم صادق باشیم، خواه نا خواه آن‌ها به ما اعتماد می‌کنند و آن موقع است که کار ما بسیار سخت و دشوار می‌شود.
نادری با اشاره به این مطلب که شبکه پرس تی وی مخاطبان بسیاری در کشورهای دیگر دارد، گفت: کسی نباید پرس تی وی را دست کم بگیرد، چون در حال حاضر حرف اول و آخر منطقه غرب آسیا را به لحاظ خبری و اطلاع رسانی پرس تی وی می زند.
وی تاکید کرد: اگر صدای ما شنیده نمی‌شد، چراباید مدام ما را تحریم می‌کردند، ماهواره‌های ما را قطع می‌کردند، اگر کوچک باشیم و بی فایده، این همه تحریم دلیلی ندارد. پس ما توانسته‌ایم درمنطقه و در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم. رسانه‌های دنیا و گردانندگان آن‌ها نمی‌خواهند شما در این بازی رسانه‌ای حضور داشته باشید. چون حرف شما شنیده می‌شود. آن‌ها با دروغ گویی جلوه دیگری از اتفاقات را برای مردم نشان می‌دهند و چون ما در اخبار خود صادقانه حرف می‌زنیم، طبیعی است که سانسور شویم. من 4 ماه در یمن بودم، به چشم دیدم که هیچ حرفی از یمن و واقعیات آن نباید در رسانه‌ها گفته شود. چرا که نمی‌خواهند این اتفاقات و حقایق تلخ آن را مردم دنیا ببینند.
وی در پایان سخنان خود اظهار کرد : زمانی که ما تحریم بودیم، در انگلیس مردم از طریق اینترنت و به صورت زنده و live ما را تماشا می‌کردند و مجری‌ها و خبرنگاران را به اسم می‌شناختند. این‌ها همه نشان دهنده این است که مردم به دنبال شنیدن صدایی متفاوت‌اند تا حقایق را برای آن‌ها بازگو کند و پرس تی وی توانسته این صدا باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار