امام جمعه شهرستان قاین:

بیشتر مشکلات اقتصادی کشور مربوط به مدیریت است نه تحریم

قاین (پانا)ـ امام جمعه شهرستان قاین گفت:حجم بیشتر مشکلات اقتصادی کشور به مدیریت بر میگردد نه تحریم.

کد مطلب: ۸۵۰۱۵۳
لینک کوتاه کپی شد
بیشتر مشکلات اقتصادی کشور مربوط به مدیریت است نه تحریم

حجت الاسلام علی رحمانی امام جمعه قاین در خطبه های این هفته نماز جمعه با دعوت مردم به رعایت تقوای الهی و تبریک ایام ولایت گفت: غدیر عید الله و افضل اعیاد مسلمین است.


خطیب جمعه قاین به جلسه ی پرسش و پاسخ رئیس جمهور اشاره کرد و گفت:در هفته گذشته مجلس شورای اسلامی به وظیفه قانونی خود عمل کرد و رئیس جمهور دعوت به مجلس شد و انصاف قضیه این است که جلسه استیضاح زیبا و با متانت بود.


وی اضافه کرد: اگر چه این جلسه حاشیه های اندکی هم داشت اما هم از ناحیه رئیس جمهور و هم نمایندگان مجلس به خوبی انجام شد .

حجت الاسلام رحمانی گفت: معلوم می شود که مجلس همچنان در راس امور است و با وجود این که اکثریت مجلس هواداران دولت و رئیس جمهور هستند انصافا در رای گیری ها بدور از هرخط و جناحی رای دادند و بدون غرض ورزی حتی در مورد 4 سوال از رئیس جمهور قانع نشدند.


امام جمعه قاین به موضوع مشکلات اقتصادی از جمله نقدینگی و ثبت سفارشات اشاره داشت و گفت: در هفته های گذشته در خصوص مسئله نقدینگی و مشکلات آن مطالبی بیان شد و دراین هفته مسئله ثبت سفارشات و مشکلاتی که بر پیکره اقتصادی جامعه وارد می شود بیان می شود.


وی گفت: ثبت سفارشات به مواردی گفته می شود که در جاهایی قانون تعیین کرده است که برای رفع مشکلات اقتصادی اجناسی وارد کشور شود و افرادی هم که می خواهند جنس از خارج وارد کنند از ماشین گرفته تا سنگ پا باید ثبت سفارش بدهند و دلار به نرخ روز از دولت دریافت کنند و جنس مورد نیاز کشور را وارد وبایک سود متعارف به فروش برسانند.


حجت الاسلام رحمانی با بیان این که این ثبت سفارشات باید کنترل شده باشد گفت:مسئولین باید نظارت دقیق داشته باشند که آیا جنس مورد تقاضاواقعا مورد نیاز ایران هست یا نه؟آیابه میزان مورد نیاز وارد کشور شده است یا خیر.


وی ادامه داد: در اتفاقات اخیر شاهد بودیم که حدود 4 برابر مورد نیاز ایران ثبت سفارشات انجام شده است و دلار دولتی دریافت ویا در بازار آزاد به فروش رسید و یا بانیان آن سر از سفرهای خارجه درآوردند وحتی مقدار زیادی هم از این پول برایشان باقی ماند.


حجت الاسلام رحمانی به مسئله احتکار نیز اشاره کرد و گفت: شواهد نشان از این دارد که به عنوان مثال قطعات ماشین به دلار 3500 تا 4200 وارد کشور شده است و ماشین در کشور مونتاژ و به بهانه های واهی احتکار شده است تا به 2یا 3 برابر به فروش برسانند.


وی ادامه داد: این افراد بلا های زیادی بر سر جامعه می آورند و لذا محتکران باید به سزای اعمالشان برسند تا درس عبرتی برای دیگران باشند.


امام جمعه قاین با بیان این که ما یک کشور غنی داریم و روی پای خود ایستاده ایم گفت: باید اعتماد در بین مردم به وجود آید واگر در جامعه ای بی اعتمادی وجود داشته باشد سنگ روی سنگ نمی ایستد و مردم هم باید به هوش باشند.

حجت الاسلام رحمانی در ادامه سخنان خود با اشاره به برخی از بی اعتمادی ها که در کشور ایجاد شده است گفت: چه طور می شود که یک شبه یک جوان 38 هزار سکه دریافت می کند و کسی چیزی نمی گوید و چه طور می شود که یک نفر از بانک 150 میلیون تومان بدون ضامن دریافت می کند و صدای کسی هم در نمی آید؟


وی گفت: افعی دو سر دارد و یک سر در دست گیرنده و یک سر در دست دهنده است و اگر قوه قضائیه هم ورود پیدا کند برای سر دوم است .


امام جمعه قاین در ادامه به نامه هواداران دولت اشاره کرد و گفت: دربخشی از نامه از رئیس جمهور خواسته شده اسا که کنترل جدی بین روابط مدیران دولتی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی صورت گیرد .


خطیب جمعه قاین در ادامه سخنان خود با توصیه به مردم و به خصوص جوانان گفت: جوانان ما هرگز نباید ناامید شوند چرا که کشور ما در زمانی که امکاناتی نداشت موفقیت های زیادی را کسب کرد ودر حال حاضر هم شهرک های موشکی زیادی داریم و ضعفی هم نداریم و اگر اکنون مشکلات اقتصادی در کشور داریم فکر نکنید این مشکلات مربوط به تحریم هاست بلکه بیش از 80 درصد این مشکلات اقتصادی مربوط به مدیریت است.


وی اضافه کرد:در این دولت هم مدیرانی هستند که موفقیت های زیادی داشته اند و حق مدیران پاک دست هم در جامعه نباید ضایع شود.


وی در پایان به سخن مقام معظم رهبری اشاره کرد که فرمودند: هر کس اعلام کند ما به بن بست رسیده ایم یا جاهل است و از امکانات خبر ندارد و یا این که حرف او خائنانه می باشد که می خواهد دل مردم را سست کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار