در گفت گو با پانا

معاون پرورشی آموزش و پرورش: اصلی‌ترین برنامه‌ی سازمان دانش‌آموزی اردوهای ملی است

قزوین (پانا) - معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های سازمان دانش‌آموزی را اردوهای ملی برشمرد.

کد مطلب: ۸۴۹۵۸۵
لینک کوتاه کپی شد
معاون پرورشی  آموزش و پرورش:  اصلی‌ترین برنامه‌ی سازمان دانش‌آموزی اردوهای ملی است

در زمان برگزاری هشتمین اردوی ملی دختران فرصت خوبی پیش آمد تا با علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش و رئیس سازمان دانش آموزی گفت‌وگو کنم و از دیدگاه او درباره این اردو مطلع شوم که در ادامه این گفت و گو را می خوانید:

لطفا در مورد اردوهای ملی سازمان دانش آموزی قدری توضیح دهید؟

یکی از برنامه‌های سازمان دانش آموزی اردوی ملی است. اکنون هشتمین اردوی ملی دانش آموزی را پشت سر گذاشتیم که در دو بخش پسران و دختران برنامه‌ریزی شده بود. بخش پسران 16 مرداد پایان یافت و در تاریخ 2 شهریور اردوهای دختران آغاز شد

سیاست شما در حوزه معاونت پرورشی چیست؟
یکی از سیاست ها در معاونت پرورشی توسعه تربیت اجتماعی دانش آموزان در سطح‌های مختلف است، و این اردوها یکی از مکان‌ها برای یادگیری و نهادین شدن تربیت اجتماعی دانش آموزان است.

دانش آموزان در اردوی ملی چه اهدافی را باید دنبال کنند؟
دانش‌آموزان در اردوی ملی دو هدف را دنبال می‌کنند: اولین هدف به دنبال توانمندی‌های تشکیلاتی است که وحدت و توانمندی دانش آموزان و مربیان را به دنبال دارد. هدف دوم انتقال تجربه‌هایی است که دانش آموزان از طریق مربیانشان در کارگاه‌ها فرا می‌گیرند و در کنار دانش، نهادینه‌کردن بسیاری از ارزش‌ها و خرده فرهنگ‌های جامعه ما نیز منتقل می‌شود.

شور و نشاط پیشتازان چگونه است ؟

شور، شوق و نشاطی که ما در این اردوها شاهد آن هستیم بی‌نظیر است. دانش‌آموزان فقط در چنین فضایی و به دور از دغدغه‌های زندگی روزانه می‌توانند چنین شور و نشاطی را تجربه کنند

ثاثیرات مثبت اردو بر روی پیشتازان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
به طور طبیعی روحیه دانش آموزان متحول و تغییراتی ایجاد می‌شود. تمامی اردوها مانند اردوهای ورزشی و تشکیلاتی که برگزار می‌شود برای پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی می‌تواند تاثیرات خوبی داشته باشد.


سخن آخر
همان‌طور که می‌دانید سازمان دانش‌آموزی بدون اردو معنا ندارد و هر دانش‌آموز با شرکت در این اردوها در آینده می‌تواند فرهنگ و سرمایه انسانی خوب و یک شهروند نمونه باشد.

خبرنگار پانا : زهرا اسماعیلی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار