معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تلاش کنیم الگوهای موفقی از یک دانش‌آموز تراز قرآن در فضای مدرسه ارائه دهیم

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از تلاش برای ارایه الگوهای موفقی از یک دانش‌آموز تراز قرآن در فضای مدرسه خبر داد.

کد مطلب: ۸۵۱۰۱۳
لینک کوتاه کپی شد
تلاش کنیم الگوهای موفقی از یک دانش‌آموز تراز قرآن در فضای مدرسه ارائه دهیم

علیرضا کاظمی در اجلاس سوم دوازدهمین کنگره سراسری انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان که عصر امروز در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد گفت: اتحادیه انجمن اسلامی به عنوان یک تشکل ایمانی، انقلابی و ولایی و همیشه در صحنه امیدهای آینده این نظام است.

او ادامه داد: هر اتحادیه یک سنگر فرهنگی است و با هیچ تشکلی نمی‌توان آن را مقایسه کرد؛ و ما نیز از شما انتظارات بیشتری داریم.

معاون فرهنگی پرورشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: شما به عنوان طلایه داران عرصه فرهنگ و دفاع از آرمان‌های نظام و به عنوان نیروی انسانی انقلاب و مدیران آینده نظام، مدیران جهادی، مدیران انقلابی و خدمتگذار به ملت هستید.

او به ماموریت‌های مهم اتحادیه اشاره کرد و گفت که ما باید به عنوان فرزندان انقلاب خودمان را توانمند کنیم و تلاش کنیم الگوهای موفقی از یک دانش‌آموز تراز قرآن در فضای مدرسه ارائه دهیم.

کاظمی تاکید کرد: تشعشات معنوی دانش‌آموزان در اتحادیه باید فضای آموزشگاه را پر کند.

او ادامه داد: بحران هویت، بحران بلوغ و بحران‌های مختلف فردی در حوزه افسردگی، خشم، ناامیدی و یاس در فضای مدارس وجود دارد و این در حالی است که شما می‌توانید برای پیشگیری از این اتفاقات قدم بردارید.

کاظمی گفت: باید به خودباوری، اعتماد به نفس، توان علمی، بصیرت و آگاهی از مسائل سیاسی و اقتصادی برسیم و یقینا این اتحادیه و کنگره می‌تواند کمک فراوانی به این بخش کند.

معاون فرهنگی پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت که در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی به سمت قله‌های اقتدار علمی، اقتدار معنوی، اقتدار نظامی، اقتصادی و اجتماعی حرکت کنیم.

کاظمی افزود: نظام جمهوری اسلامی یک ساختار و الگوی نوینی است که مانند آن در هیچ جای دنیا مشاهده نشده است.

او گفت: راز استقرار و تداوم نظامی جمهوری اسلامی ایران الگوی نوینی است که امام برای نظام جمهوری اسلامی ایران بنیان نهادند.

معاون فرهنگی پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت که برخی به دنبال ایجاد یاس در فضای عمومی جامعه و در حوزه‌های مختلف هستند؛ دشمن چهل سال است که تلاش می‌کند انقلاب اسلامی را از پای در بیاورد اما تاکنون موفق نشده و همچنان تلاش می‌کند و یاس را با فشار اقتصادی توسعه و ترویج می‌دهد.

اوبا تاکید براینکه با تکیه بر دستاوردهای نظام، ایجاد امید و بزرگ نکردن مشکلات در اولویت باشد، افزود: باید اعتماد و توان جوانان و دانشمندان را به رخ کشید این در حالی است که باید خودمان را نیز نقد کنیم و عیب‌های خودمان را رفع کنیم.

کاظمی گفت: امروز اگر می‌خواهیم انقلاب اسلامی سرافراز قله‌های تکامل را طی کند باید خدا را به یاد بیاوریم در غیر این صورت فساد و تباهی سراسر جامعه را فرا می‌گیرد.

کاظمی با تاکید بر اینکه دشمن در صدد ایجاد تفرقه است، ادامه داد: با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی سرافرازانه با وحدت و همدلی مسئولان مسیر خود را طی می‌کند.

او افزود: انقلاب اسلامی دارای شاخص‌هایی است که بر اساس آن شاخص‌ها رو مسیر پیشرفت را طی کرد.

کاظمی به فرمایشات مقام معظم رهبری در فروردین سال ٩٧ اشاره کرد و گفت: ایشان استقلال و آزادی، مردم سالاری، اعتماد به نفس و خودباوری ملی، عدالت و تحقق احکام دین و سریعت را از اصول بنیادین انقلاب برشمردند.

او افزود: ما نیز باید در چهلمین سال انقلاب اسلامی این شاخص ها را در فرآروی خود قرار دهیم.

کاظمی گفت: مردم اگر وارد عرصه اقتصاد شوند به دولت کمک کنند و دولت نیز تدبیر کند قطعا مشکلات حل خواهد شد.

او ادامه داد: دشمن اگر فکر میکند انقلاب اسلامی در چهلمین سال خود و در دوران پختگی عقب گرد می‌کند، خیال واهی کرده است.

کاظمی ادامه داد: جوانان سرمایه‌های ارزشمند کشور در هنر، مدیریت، فرماندهی و نظامی گری هستند.

او همچنین به فرمایشان مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ایشان می‌فرمایند نیل جدید بر عکس تصور دشمن پایبندی عمیق تری نسبت به نسل اول انقلاب دارد.

کاظمی به شعار آموزش و پرورش در چهلمین سال انقلاب اشاره کرد و گفت: پایبندی به آرمان‌ها و اصول انقلاب، افتخار به گذشته و امید به آینده شعار ماست و باید برای تحقق این شعار تلاش کنیم.

او ادامه داد: حل تمامی مسائل فرهنگی و جامعه به عهده آموزش و پرورش نیست البته که در این راستا بیشترین سهم را داریم. تصمیم داریم به اندازه توان خود و ظرفیت‌های تشکل‌های دانش‌آموزی در حوزه‌های مهم نظام به اندازه وقت بگذاریم.

کاظمی گفت: امروز به برکت حضور آقای بطحایی و ارتباط خوبی که آموزش و پرورش با تشکل‌ها دارد بهترین زمان برای استفاده از فرصت‌هاست.

او به سه اولویت توسعه فرهنگ قرآن، اقامه نماز و عترت، توسعه مهارت‌ها و فضائل اخلاقی و ایجاد روحیه امید در دانش‌آموزان اشاره کرد و افزود: فعالیت‌هایی به اقتضای شرایط زمانی و جامعه آماده شده که این شرایط مانند تحقق شعار سال مقام معظم رهبری تدوین و اقدامات بسیاری انجام دهیم.

کاظمی همچنین گفت: انجمن باید در توسعه فرهنگ عفاف و حجاب ورود پیدا کند؛ امر به معروف و نهی از منکر امروز در جامعه در فراروی ما قرار دارد و ما به کمک شما به عنوان بهترین با بازوان در آموزش و پرورش نیاز داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار