پشت پرده گرانی میوه در میدان‌های بزرگ میوه و تربار

تهران (پانا) - رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار با اشاره به اینکه افزایش قیمت میوه‌ها در داخل میدان‌های میوه و تربار اتفاق می‌افتد، می‌گوید اتفاق‌هایی که پیش از خرید مغازه‌داران میوه‌فروش رُخ می‌دهد به اتحادیه مطبوعش ارتباطی پیدا نمی‌کند.

کد مطلب: ۸۴۹۲۳۷
لینک کوتاه کپی شد
پشت پرده گرانی میوه در میدان‌های بزرگ میوه و تربار

به گزارش صدا و سیما، اسدالله کارگر تایید کرد که علت اصلی گرانی میوه و صیفی‌جات در بازار ، ارائه‌نکردن فاکتور و خالص‌فروشی از سوی بارفروشان و سودجویی واسطه‌گران و نبود تعادل در عرضه و تقاضاست.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار گفت: اعضای اتحادیه ما 15 تا 35 درصد سود می‌گیرند و به قیمت‌های خرید خود اضافه می‌کنند.

رئیس اتحادیه بارفروشان میوه و تره‌بار تهران هم گفت: در میدان میوه و تره‌بار نرخنامه‌ای داریم که به وسیله نماینده جهاد کشاورزی، نماینده بازرسی اتاق اصناف، اتحادیه میوه‌فروشان و اتحادیه بارفروشان تنظیم می‌شود و میوه‌ها در داخل میدان بر اساس این نرخنامه فروخته و فاکتور صادر می‌شود.

حسن صابری با اشاره به اینکه بارفروشان میوه و تربار حق‌العمل کار هستند، افزود: 90 درصد از بارفروشانی که در میدان‌های بزرگ میوه و تربار فعال هستند در رسته حق‌العمل‌کاری فعالند و مستقیم با کشاورز کار می‌کنند اما در این میان زنجیره‌ای هم وجود دارد که جزو اعضای اتحادیه بارفروشان میوه و تربار نیستند و خودشان خریدهای خود را انجام می‌دهند و آن را به میدان حمل می‌کنند و به صورت حق‌العمل‌کاری بار خود را با توجه به عرضه و تقاضا می‌فروشند.

وی گفت: علت اصلی گرانی میوه، سرمازدگی آخر فروردین امسال است که بنا بر برآورد خسارت‌های وزارت جهاد کشاورزی، حدود 11 هزار میلیارد تومان از تولید امسال ما کم شده است و بخش زیادی از میوه‌های هسته‌دار کشورمان از بین رفته است.

صابری با اشاره به اینکه فاکتور این اتحادیه، متحدالشکل و مورد تائید اتاق اصناف است، افزود: همه اعضای این اتحادیه از این نوع فاکتور استفاده می‌کنند و ملزم به صدور فاکتور هستند.

وی با اشاره اینکه ساعت‌های اصلی فعالیت میدان‌ها از حدود 23 تا حدود 5 صبح است، افزود: باید دست به دست هم دهیم تا کیفیت تولید میوه‌ها را افزایش دهیم زیرا فقط حدود 20درصد تولیدات داخل، مرغوب و باکیفیت هستند.

رئیس اتحادیه بارفروشان میوه و تره‌بار تهران با بیان اینکه با توجه به کیفیت میوه‌ها سه نوع قیمت‌گذاری کف، سطح و ممتاز وجود دارد، گفت: حدود 50 تا 60 درصد میوه‌های تهران در میدان‌های اقماری توزیع می‌شود.

صابری با بیان اینکه باید همفکری کنیم و بازار تولید و عرضه میوه را به درستی مدیریت کنیم، افزود: پارسال عرضه میوه مازاد بر تقاضا بود به طوری که قیمت هندوانه تا اردیبهشت به اندازه‌ای پایین بود که خوراک دام می‌شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار