در گفت‌وگو با پانا تشریح شد

جزئیات برگزاری چهارمین همایش بین‌المللی شمس و مولانا

تهران (پانا) - رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی وزارت علوم جزئیات برگزاری چهارمین همایش بین‌المللی شمس و مولانا را تشریح کرد و گفت این همایش 6 تا 8 شهریورماه با همکاری پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می‌شود،

کد مطلب: ۸۴۹۱۲۷
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات برگزاری چهارمین همایش بین‌المللی شمس و مولانا

حسینعلی قبادی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به برگزاری چهارمین همایش بین‌المللی شمس و مولانا گفت: این همایش بین‌المللی چندسالی است که در مزار شمس تبریزی در شهر خوی برگزار می‌شود و برگزاری بخش علمی این همایش از سال گذشته به پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی وزارت علوم واگذار شد که موجب استقبال اساتید دانشگاه‌های مختلف و محققان نامدار شده است.

رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با بیان اینکه تمام مراحل علمی همایش مذکور بر عهده پژوهشگاه علوم انسانی است، گفت: همچنین مجله علمی - پژوهشی در این زمینه از سوی دانشگاه الزهرا منتشر شده است و مجله‌های دیگری هم در دست انتشار است.

وی ادامه داد: اساتید نامدار دانشگاه‌های مختلفی از استان‌های کشور از جمله گیلان، مشهد، لرستان و ... در طول برگزاری همایش حضور دارند و در این همایش علاوه بر نقد اندیشه شمس و مولانا به موضوعات جدید و به‌روز در زمینه آثار، احوال و تاریخ زندگی شمس تبریزی، رابطه او با مولانا و تأثیری که بر مولانا و عرفان ایرانی داشته است، پرداخته می‌شود.

رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی درباره ضرورت برگزاری همایش شمس و مولانا گفت: با توجه به اوضاع امروز، توجه به افرادی امثال شمس تبریزی بسیار اهمیت دارد. متاسفانه به دلیل کج‌فهمی برخی در جهان اسلام و قرائت تک‌بعدی از دین مقدس اسلام شاهدیم که نگاهی خشونت مدار به دین اسلام می‌شود که به ضرر آینده اسلام است. از طرفی توجه به شمس تبریزی، نگاهی منطقی و انسان مدارانه را به سوی حق تعالی ترسیم می‌کند و می‌توان گفت که در روزگار ما توجه به امثال شمس تبریزی گشاینده مسیر الهی است.

قبادی خاطرنشان کرد: در روزگار فعلی توجه به عرفان و لایه‌های رحمت‌مدار اسلامی و توجه به امثال شمس تبریزی که یکی از مظاهر بزرگ عارفان است، ضرورت دارد.

به گفته وی، همایش بین‌المللی شمس و مولانا از فردا سه‌شنبه ششم شهریورماه آغاز می‌شود و روز پنج‌شنبه هشتم شهریورماه به پایان می‌رسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار