در گفت‌و‌گو با پانا

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو: فدراسیون باید بحران روحی عاشورزاده و خدابخشی را ریشه‌یابی کند

تهران (پانا) – سرمربی سابق تیم ملی تکواندو ایران عملکرد ایران را در بازی‌های آسیایی قابل قبول دانست اما معتقد است فدراسیون باید علت نتیجه نگرفتن دو تکواندوکار مطرح تیم ملی را ریشه‌یابی کند.

کد مطلب: ۸۴۸۸۷۳
لینک کوتاه کپی شد
سرمربی سابق تیم ملی تکواندو: فدراسیون باید بحران روحی عاشورزاده و خدابخشی را ریشه‌یابی کند

مرتضی کریمی در گفت‌وگو با پانا درباره عملکرد ملی‌پوشان تکواندو ایران در بازی‌های آسیایی 2018 اندونزی گفت: عملکرد ملی پوشان قابل قبول بود، ما پنج نماینده در این رقابت‌ها در بخش آقایان داشتیم که چهار نفر از آنها توانستند مدال طلا بگیرند. نکته قابل توجه این بود که تکواندوکاران که مدال آوردند اولین بار بود که حضور در این رقابت‌ها را تجربه می‌کردند و با مدا‌ل‌آوری نشان دادند می‌توانیم برای آینده و المپیک 2020 روی آنها حساب باز کنیم.

وی درباره عملکرد فرزان عاشورزاده در جاکارتا و کسب مدال برنز از سوی این تکواندوکار گفت: به نظرم فرزان عاشورزاده مشکل فنی زیادی نداشت چرا که ما دیدیم او با وجود اینکه از حریفش عقب است اما چند بار با ضربات پی‌درپی نتیجه را به تساوی کشاند اما در 20 ثانیه پایانی خیلی به حرف مربی‌اش گوش نکرد که شاید دلیلش نداشتن اعتماد به مربی‌اش بود که البته بعید می‌دانم این موضوع وجود داشته باشد؛ اما به هر حال باید این موضوع ریشه‌یابی شود. فرزان ابتدای راه است و می‌تواند حالا حالاها برای تکواندوی ایران افتخارآفرینی کند اما چرا در ثانیه‌های پایانی نتیجه را واگذار می‌کند باید خیلی دقیق بررسی شود. این موضوع شاید به مسائل روحی و روانی برمی‌گردد و او هنوز نتوانسته است، خودش را مدیریت کند.

سرمربی سابق تیم ملی در مورد عملکرد مهدی خدابخشی گفت: خدابخشی هم وضع مشابه‌ای دارد. او و فرزان در دوره قبل بازی‌های آسیایی به مدال طلا رسیده بودند و در این دوره هم همه از آنها انتظار کسب مدال طلا داشتند. طبیعی بود که فشار بر روی آنها بالا باشد و نتوانند خودشان را پیدا کنند. همان‌طور که گفتم این دو ورزشکار ابتدای راه هستند و می‌توانند خیلی بهتر از این باشند اما متاسفانه درگیر مشکلات روحی و روانی شدند و فدراسیون هر چه سریع‌تر باید این موضوع را ریشه‌یابی کند.

کریمی در پایان به عملکرد دختران اشاره کرد و گفت: دختران ما نسبت به آسیایی‌ها خیلی عقب‌تر هستند و باید چند سال کار شود تا بتوانند خودشان را به بالاترین سطح برسانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار