در گفت‌و‌گو با پانا

کریمی: تنها راه نجات تیم ملی تکواندو تغییر کادر فنی است

تهران (پانا) – سرمربی سابق تیم ملی تکواندو راه برون‌رفت از وضعیت بحرانی تکواندو ایران را تغییر کادر فنی تیم ملی عنوان کرد.

کد مطلب: ۷۰۵۲۵۷
لینک کوتاه کپی شد

مرتضی کریمی در گفت‌وگو با پانا درباره اوضاع تیم ملی و کسب نتایج ضعیف در گرنداسلم چین گفت: متاسفانه ناکامی‌های تیم ملی از بعد از المپیک شروع شد و تا به امروز که یک سال زمان می‌گذرد در این مدت هیچ نگرش جدیدی وارد تیم نشد که بازیکنان متحول شوند .

وی ادامه داد: در همین رقابت‌های گرنداسلم سایت جهانی اعلام می‌کند که فرزان عاشور زاده تکواندوکار خطرناک این مسابقات است اما کادر فنی اعلام می‌کند او رباط صلیبی پاره کرده در حالی که همین تناقض‌گویی‌ها موجب افت روحیه تکواندوکار می‌شود و آنها را دچار مشکل می‌کند. متاسفانه همان‌طور که گفتم در این چند وقت اخیر بی‌باک زحمت‌های زیادی برای تیم ملی کشید اما حدش همین‌قدر است و باید هرچه سریع‌تر شورای فنی در مورد او به اجماع برسند .

کریمی در مورد سطح تکواندوکاران ایران گفت: ما تکواندوکاران قابل قبولی داریم اما متاسفانه عواملی که باعث شد تیم ما به این نتایج برسد تنهایی کادر فنی بود. بی‌باک سابقه مربیگری نداشت و زمانی هم که روی کارآمد با هجمه وسیعی از مخالفان روبه‌رو شد و کسی هم‌دست یاری به سمت او دراز نکرد. من باوجود سابقه مربیگری، زمانی که به تیم ملی رفتم، اتاق فکری که متشکل از ذوالقدر، ساعی و بزرگان تکواندو بود را دور خودم جمع کردم تا بهترین نتیجه را بگیرم. در اوضاع کنونی بزرگ‌ترین مشکل تکواندوکاران ما اعتماد به نفس است و مربی باید آنقدر هنر داشته باشد که اعتماد به نفس را به تکواندوکار برگرداند، اما متاسفانه من این مورد را در تیم ملی نمی‌بینم .

سرمربی سابق تیم ملی افزود: به نظرم تنها راهکار برای نجات تیم ملی تغییر کادر فنی است. البته من نمی‌گویم بی‌باک کنار گذاشته شود چرا که برای او هزینه شده و بهتر است در جای دیگر از او استفاده کنند. ما باید روحیه ضعیف تیم را تقویت کنیم تا تکواندوکارهای ملی‌پوش مانند سه سال گذشته شوند. این تیم می‌تواند احیا شود اما باید هرچه سریع‌تر در مورد آن تصمیم‌گیری کنیم تا زمان را از دست ندهیم. فراموش نکنیم ما بازی‌های آسیایی جاکارتا را پیش رو داریم و تکواندوکار نباید زمان طلایی خودش را از دست بدهد، امیدوارم هرکسی روی کار می‌آید حال تکواندو را درک کند و ما را به پله‌های اوج برگردانند .

کریمی با تأکید بر اینکه تفکرات پولادگر تغییر کرده است، گفت: بعد از ناکامی‌ها که در یک سال گذشته برای تکواندو رقم خورد خوشبختانه پولادگر تفکراتش تغییر کرده و به دنبال ارتباط با پیشکسوتان است و از بزرگانی چون ساعی قرار است استفاده کند که همین موضوع نقطه قوت تکواندو خواهد بود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار