نیروی متخصص نیاز امروز جامعه است

کرمانشاه (پانا) - با حضور مدیرکل و معاونان سازمان فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه ، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان و اعضای کمیته‌ی مربوطه، نخستین جلسه طرح «ایران مهارت» در سالن جلسات این اداره کل تشکیل شد.

کد مطلب: ۸۴۸۶۸۲
لینک کوتاه کپی شد
نیروی متخصص نیاز امروز جامعه است

محمدرضا بسامی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمانشاه، ضمن تقدیر و تشکر از همراهی همکاران شاغل در سازمان فنی و حرفه‌ای استان گفت: طرح ایران مهارت مربوط به مدارس متوسطه اول است و دانش‌آموزان در این طرح می‌توانند تا سقف 60 ساعت، مهارت‌آموزی داشته باشند و برای ورود به زندگی عزتمند، آماده شوند و با سلاح مهارت در زمینه‌های مختلف کمک کنند تا چرخ اقتصاد خود و خانواده‌های خود را بچرخانند و نام ایران و ایرانی را برای همیشه در آینده میهن عزیزمان ثبت نمایند.

دکتر بسامی اظهار داشت: نیروی متخصص نیاز امروز جامعه است که امیدواریم این طرح بتواند در زمینه کشف، شناخت و رشد توانایی‌های دانش‌آموزان استان مفید باشد و در قالب این طرح، نیروهایی متخصص و باانگیزه برای جامعه تربیت شوند.

وی از عدم توازن رشته‌ای انتقاد کرد و مهارت‌آموزی را یک فاکتور مهم و اصلی در زمینه تضمین آینده‌ی شغلی فرزندان ایران اسلامی دانست.

این مقام مسؤول در آموزش و پرورش استان افزود: 10 درصد مدارس دولتی و 100 درصد مدارس غیرانتفاعی و ﻫیﺄت امنایی متوسطه اول، مجری و هدف این طرح هستند و امیدواریم با اجرای آن بتوانیم گام‌های مفیدی جهت نهادینه کردن بحث مهارت‌آموزی برداریم و اوقات فراغت دانش‌آموزان را پربارتر کنیم تا برای هدایت تحصیلی و آینده‌ی شغلی این عزیزان، چراغ راهی بیفروزیم.

در ادامه این جلسه پرواره، رییس اداره متوسطه اول، توضیحاتی پیرامون شیوه‌نامه اجرایی، اعضای کمیته، ضرورت و اهمیت طرح ایران مهارت ایراد کردند و مقرر گردید طبق شیوه‌نامه، هر دو ماه یکبار جلسه‌ای در خصوص روند اجرایی کار، تشکیل شود.

سپس محمدی، مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه لایه‌های پنهان این طرح را مورد بررسی قرار دارند و عدالت مهارتی را یکی از شاخص‌های مهم اجرای این برنامه اعلام کردند.

در پایان این نشست، حاضران در جلسه به بحث و تبادل نظر پرداختند و فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی طرح ایران مهارت را مورد ارزیابی قرار دادند.

در پایان این دوره‌های مهارت‌آموزی، گواهی‌نامه‌ی معتبر و رایگان برای مهارت‌آموزان صادر می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار