معاون آموزش متوسطه آذربایجان شرقی تاکید کرد: توسعه فرهنگ کار با اجرای طرح ایران مهارت

تبریز(پانا)- معاونت آموزش متوسطه استان آذربایجان شرقی از اجرای طرح ایران مهارت در استان خبر داد و افزود: اجرای این طرح توسعه و تقویت فرهنگ کار و مهارت آموزی را بدنبال دارد.

کد مطلب: ۸۴۵۸۸۷
لینک کوتاه کپی شد
معاون آموزش متوسطه آذربایجان شرقی تاکید کرد: توسعه فرهنگ کار با اجرای طرح ایران مهارت

عاشور اکرمی با بیان اینکه طرح ایران مهارت در سال تحصیلی 98- 97 در تمام مناطق و نواحی استان در دوره اول متوسطه اجرا می شود ، گفت: بر اساس سیاست های اقتصاد مقاومتی و اجرائی نمودن منویات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم تحول در نظام آموزشی رسمی دوره متوسطه و تاکیدات ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران در خصوص ارائه آموزش های مهارت محور به دانش آموزان اجرایی می شود.

وی ادامه داد: همچنین عملیاتی کردن راهکار 6-1 سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بند 6 حوزه تربیت و یادگیری کارو فن آوری برنامه درس ملی طرح آموزش حرفه ای مهارتی کوتاه مدت موسوم به ایران مهارت همزمان با تحصیل دانش آموزان با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای در دوره متوسطه اول مناطق استان اجرا می شود.

معاون آموزش متوسطه استان خاطرنشان ساخت: کمک به خلاقیت و نو آوری و کار آفرینی دانش آموزان یکی از اهداف این طرح می باشد.

وی ادامه داد: توسعه و تقویت فرهنگ کار و مهارت آموزی و همچنین ایجاد زمینه مناسب جهت شناسایی استعدادهای مهارتی دانش آموزان و زمینه سازی برای کسب شایستگی های پایه فنی مورد نیاز نیروی کار، حرف و مشاغل گوناگون از اهداف دیگر این طرح می باشد.

اکرمی با اشاره به اینکه در این طرح حداقل در 10 درصد دبیرستانهای دوره اول متوسطه و 100 درصد مدارس هیات امنایی، مدارس و مراکز غیردولتی استان تحت پوشش این طرح قرارخواهند گرفت افزود: دانش آموزان دوره اول متوسطه می توانند علاوه بر ساعات برنامه درسی دروس کار و فناوری و فرهنگ و هنر تا سقف 60 ساعت مهارت از مجموعه آموزش حرفه های مهارتی کوتاه مدت ایران مهارت را در قالب دستورالعمل فعالیت های فوق برنامه انتخاب و آموزش ببینند.

شایان ذکر است آموزش 60 ساعت مازاد برنامه درسی دروس کار و فناوری و فرهنگ و هنر می تواند بصورت تراکمی در یک پایه یا در طول دو یا سه پایه تحصیلی انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار