ارایه عملکرد 6ساله دولت تدبیرو امید با حضور مسوولین در جشنواره خدمت

شیراز (پانا) - استاندارفارس با بیان اینکه قدم ها و اهداف مسوولان خدمت به مردم و جامعه است گفت:مهمترین هدف و عملکرد مسوولان استان فارس پرداختن به زیرساخت های استان در حوزه های مختلف بوده است.

کد مطلب: ۸۴۸۵۹۵
لینک کوتاه کپی شد
ارایه عملکرد 6ساله دولت تدبیرو امید با حضور مسوولین در جشنواره خدمت

اسماعیل تبادار در مراسم بازگشایی جشنواره خدمت تاکید کرد: مهمترین رویکرد مسئولان استان فارس پرداختن به زیرساخت های استان در حوزه های مختلف بوده است.

وی با یادآوری این که در سال 92 نرخ بیکاری این استان 16.5 درصد بوده است، بیان کرد: با تلاش همه دست اندرکاران و فعالان اقتصادی، میزان نرخ بیکاری استان در سه ماهه اول سال جاری به 9.9 درصد رسیده است در حالی که متوسط نرخ بیکاری کشور 12.1 درصد است.

وی بیان داشت: سرمایه گذاری خارجی در سال های 94 و 95 در این استان 90 میلیون دلار بوده است،ولی در سال 96 هدف جلب سرمایه گذاری برای فارس 555 میلیون دلار بوده است، موفق شدیم یک میلیارد و هشت میلیون دلار سرمایه گذاری را جلب کنیم که رتبه اول در میان استان های کشور محسوب می شود.

نماینده عالی دولت در استان فارس تاکید کرد: اگر بتوانیم از همه ظرفیت های این استان به شکل مناسبی استفاده کنیم نرخ بیکاری کاهش قابل توجهی خواهد یافت.

تبادار بیان داشت:وجود مشارکت اقتصادی در استان فارس در سال 92 حدود 36 درصد و در سه ماهه ابتدای سال 97، حدود 41 درصد است، گفت: در شاخص کسب و کار رتبه استان فارس از 19 در سال 92 به رتبه دوم در سال 97 رسیده است که نوید وامید شکوفایی اقتصادی و فراهم شدن زمینه رونق کسب و کار است، هر چند که تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله زیادی داریم.

وی درباره گردشگری افزود: در حوزه های تاریخی، فرهنگی و طبیعی، توانمندی های گردشگری استان فارس زبانزد است و در زمینه ثبت آثار جهانی و ملی نیز استان فارس یکی از استان های برجسته کشور محسوب می شود.

استاندار فارس با اشاره به این که زیرساخت های بسیار مناسبی مانند هتل ها، متل ها و هتل آپارتمان ها در حوزه گردشگری در استان فارس فراهم شده است، گفت: بر اساس آمارها، میزان زیرساخت های گردشگری فارس 11 درصد نسبت به سال گذشته پیشرفت کرده و نرخ گردشگری نیز بیش از 160 درصد افزایش یافته است.

تبادار با بیان این که توریسم سلامت یکی از زمینه های گردشگری در این استان است، خاطرنشان کرد: در سال های گذشته هر هفته دو پرواز از عمان به استان فارس صورت می گرفت که این میزان از سال 96 به هشت پرواز در هفته افزایش یافته و توریسم سلامت در استان شاهد رشد 168 درصدی بوده است.

وی با اعلام این که پروژه های بوم گردی در استان فارس 160 درصد افزایش یافته است، ادامه داد: بوم گردی عمدتا در روستاها صورت گرفته است و این موضوع موجب حفظ و نگهداری ساکنین روستاها می شود.

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که اساس نظام جمهوری اسلامی تکیه بر مردم و پشتیبانی مردم است، گفت: همه دولت های گذشته نیز در چارچوب نظام جمهوری اسلامی تلاش هایی کرده اند و دولت تدبیر و امید نیز در ادامه دولت های گذشته در جهت وظیفه خود برای ارایه خدمت شایسته به مردم، تلاش مضاعفی انجام داده است.

وی با اشاره به این که اساس برنامه و اقدام دولتمردان خدمت به مردم است و با افتخار در این جهت تلاش می کنند، تاکید کرد: مهمترین رویکرد مسئولان استان فارس پرداختن به زیربناها بوده است.

تبادار در ادامه با بیان این که هشت طرح بزرگ صنعتی با 11 هزار میلیارد تومان اعتبار و 6 هزار نفر اشتغال در این استان در دست اجرا است، افزود: فارس با توجه به گستردگی فراوان و وقوع تصادفات زیاد، نیازمند سرمایه گذاری در حوزه حمل و نقل است.

وی ادامه داد: اکنون یک هزار و 300 کیلومتر بزرگ راه در استان فارس وجود دارد، اما نیاز این استان دو هزار و 300 کیلومتر بزرگراه است.

استاندار فارس با بیان این که آزادراه شیراز-اصفهان به عنوان اولین آزاد راه جنوب کشور حداکثر در ابتدای سال آینده به بهره برداری می رسد و مسافت فارس به مرکز کشور را 130 کیلومتر کاهش می دهد، گفت: چندین آزاد راه دیگر مانند آزاد راه شیراز-بوشهر، آزادراه لامرد-پارسیان و آزادراه سه راه قلات به پل فسا نیز در دست اقدام است.

تبادار با تاکید بر اینکه راه آهن شیراز باید به کانون های بار مانند بوشهر، عسلویه و بندرعباس متصل شود تا عملکرد اقتصادی داشته باشد، افزود: خوشبختانه راه آهن شیراز به بوشهر به وسیله قرارداد فاینانس در دست اقدام است و راه آهن گلگهر به شیراز نیز با 70درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.

وی ادامه داد: راه آهن اقلید به یزد در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید و مسافران مشهد مقدس می توانند بجای 24 ساعت، این مسافت را در 16 ساعت طی کنند.

نماینده عالی دولت در استان فارس همچنین به پروژه ساخت ترمینال پروازهای خارجی فرودگاه بین المللی شیراز اشاره کرد و گفت: این ترمینال دارای 6 ایربریج است و تکمیل آن تاثیرات زیادی را در رونق اقتصادی فارس خواهد داشت.

تبادار گفت:هزار و 511 میلیارد تومان در این استان به بهره برداری می رسد، اظهارکرد: در روزهای آینده با سفر وزیران دولت تدبیر و امید به استان فارس این طرح ها به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: در هفته دولت امسال 52 طرح آبرسانی به شهرها و روستاها، 14 طرح در زمینه بزرگراه ها، راه های اصلی، فرعی، روستایی و عشایری، 16 طرح در زمینه امور آموزشی، فرهنگی، هنری و رفاهی مراکز آموزش عالی و مراکز فرهنگی و هنری افتتاح خواهد شد.

استاندار فارس گفت: همچنین در زمینه امور بهداشت و درمان 81 طرح، در زمینه امور برق مانند نیروگاه، پست، خطوط انتقال، برق رسانی روستایی و ...132 طرح، در زمینه عمران شهری و روستایی 519 طرح و در زمینه مسکن شهری و روستایی 153 طرح به بهره برداری خواهد رسید.

اسماعیل تبادار افزود: همچنین در هفته دولت در حوزه ورزش 44 طرح، در زمینه پروژه های عمرانی و زیربنایی، خدماتی و رفاهی 140 طرح و در زمینه طرح های تولیدی و اشتغال زایی بخش های صنعت، کشاورزی، گردشگری و خدمات 169 طرح در نقاط مختلف استان فارس افتتاح خواهد شد.

وی یکی از برنامه های مهم هفته دولت در سال جاری را دیدار مستقیم مسئولان و مدیران با مردم دانست و گفت: در نمایشگاه جشنواره خدمت مدیران دستگاه های اجرایی شخصا به صورت مستقیم با مردم دیدار و با زبان ساده، گزارش عملکرد خود را برای مخاطبان بیان خواهند کرد.

استاندار فارس با اشاره به این که نظام جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی فراز و فرودهای زیادی را تجربه کرده و با عنایت خداوند، رهبری های حکیمانه امام راحل و مقام معظم رهبری و پشتیبانی مردم از همه بحران ها عبور کرده است، گفت: در هشت سال دفاع مقدس همه دنیا در مقابل ایران ایستادند و تجهیزات نظامی خود را به عراق دادند اما ملت ایران از این مشکلات عبور کرد.

تبادار با بیان این که در آغاز هفته دولت با حضور در گلزار شهدا با آنان برای حفاظت از نظام جمهوری اسلامی ایران پیمان بستیم، افزود: در مذاکرات هسته ای بر اساس سیاست حکیمانه رهبر معظم انقلاب به صورت عزتمندانه مذاکره کردیم و به عهد خود وفادار ماندیم اما آمریکا که ادعای حقوق بشر دارد عهد شکنی کرد و به اعتنایی به حقوق بشر نداشت.

وی تصریح کرد: با تلاش بیشتر مسئولان و صبر و استقامت مردم از این بحران ها با موفقیت عبور خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار