سرانه فضای آموزشی خراسان جنوبی بالاتر از میانگین کشور است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی، سرانه فضای آموزشی استان را 6.77 متر مربع اعلام کرد و گفت: این رقم در کشور 5.17 متر مربع و میانگین استاندارد 9 متر مربع است.

کد مطلب: ۸۴۸۴۹۰
لینک کوتاه کپی شد
سرانه فضای آموزشی خراسان جنوبی بالاتر از میانگین کشور است

مهدی بیکی روز شنبه در آیین افتتاح سالن ورزشی هنرستان امام خمینی (ره) بیرجند افزود: سرانه فضای آموزشی استان از میانگین کشوری بالاتر است اما این به معنای رسیدن به نقطه مطلوب آموزشی نیست و نیاز بیشتری داریم.

وی با بیان اینکه مهاجرت ها و حاشیه نشینی به شهرها نیاز ما را به فضای آموزشی بیشتر کرده است اظهار داشت: برای رسیدن به نقطه مطلوب فضای آموزشی باید تمامی دستگاه های اجرایی ما را یاری کنند.


مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی به افتتاح سالن ورزشی هنرستان امام خمینی(ره) بیرجند اشاره کرد و افزود: برای این پروژه با زیربنای 600 مترمربع 530 میلیون تومان از محل اعتبارات تخریب و بازسازی مدارس هزینه شده است.


وی تاکید کرد: امسال علیرغم وجود محدودیت ها و تنگناها 145 کلاس درس تا مهر ماه امسال به کلاس های استان افزوده می شود که 46 کلاس در بیرجند است.


بیکی با بیان اینکه اکنون 80 کلاس درس در استان در حال احداث است یادآور شد: با افزوده شدن این کلاس های درس تا حدودی از مشکلات آموزشی استان کاسته خواهد شد.
وی گفت: امسال با همت استانداری و سایر دستگاه های مربوطه 76 درصد سهمیه تخصیص نفت را دریافت کردیم که 25 درصد آن نقد بوده و برای تعمیرات کلاس های درس مورد استفاده قرار می گیرد.


مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی یادآور شد: در بحث نوسازی و تجهیز مدارس شهرستان های بیرجند و قاین باید بیشتر مورد توجه واقع شده و سهمیه تملک افزایش یابد.


وی افزود: برای افتتاح 145 کلاس درس استان 20 میلیارد تومان هزینه می شود که 11.5 میلیارد تومان از محل کمک های مردمی، 4.5 میلیارد تومان ملی و مابقی استانی است.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار