استاندار فارس: نامناسب بودن فضاهای آموزشی می‌تواند سبب بروز مشکلات جسمی حرکتی برای دانش‌آموزان شود

کمبود بیش از ۸ هزار نیروی انسانی در سال جاری

شیراز(پانا) - استاندار فارس گفت: رعایت استانداردهای حداقلی فضاهای آموزشی در راه اندازی مدارس غیر دولتی و تاکید بر توجه به اصول اساسی آموزش و پرورش در فعال سازی این مراکز،در دستابی به اهداف نظام تعلیم و تربیت بسیار موثر است.

کد مطلب: ۸۳۶۹۷۳
لینک کوتاه کپی شد
استاندار فارس: نامناسب بودن فضاهای آموزشی می‌تواند سبب بروز مشکلات جسمی حرکتی برای دانش‌آموزان شود

اسماعیل تبادار در یکصد و بیست و هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان ،ضمن تاکید بر اهمیت مشارکت بخش خصوصی در راه اندازی مدارس غیر دولتی، گفت: برای کاهش مشکلات آموزش و پرورش، لازم است از موسسین مدارس غیر دولتی به اشکال مختلف حمایت شود.

وی ادامه داد: جلب مشارکت بخش خصوصی برای راه اندازی مدراس غیر دولتی ،می تواند بخش مهمی از کمبودهای آموزش و پرورش را در زمینه تامین نیروی انسانی و کمبود فضاهای آموزشی جبران نماید.

وی بیان داشت: کمبود و نامناسب بودن فضاهای آموزشی دولتی و به ویژه غیر دولتی در سراسر استان ، در آینده میتواند زمینه بروز بسیاری از مشکلات جسمی و حرکتی را برای دانش آموزان فراهم کند و لازم است استانداردهای مطلوب مدارس دولتی در مدارس غیر دولتی نیز اعمال شود.

استاندار تاکید کرد: رعایت استاندارد های حداقلی فضاهای آموزشی در راه اندازی مدارس غیر دولتی و تاکید بر توجه به اصول اساسی آموزش و پرورش در فعال سازی این مراکز،در دستابی به اهداف نظام تعلیم و تربیت بسیار موثر است.

تبادار همچنین بر توزیع مناسب نیروی انسانی در همه مدارس استان و جلو گیری از تمرکز نیروهای توانمند آموزش و پرورش در مدراس خاص تاکید کرد و اذعان داشت: این اقدام نیز می تواند بخش مهمی از مشکلات مربوط به تراکم دانش آموز و فضای آموزشی را در نقاط خاص شهرهای بزرگ مثل کلان شهر شیراز را رفع نماید .

وی از اعضای شورای آموزش و پرورش استان خواست تا با پی گیری مستمر مصوبات این شورای به رفع اساسی مشکلات این حوزه کمک کنند

مدیر کل اداره آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه گفت:با توجه به بازنشسته شدن بخش قابل توجهی از فرهنگیان استان در سال جاری و همچنین افزایش پایه دوازدهم نظام جدید ،این اداره کل با کمبود بیش از 8 هزار نیروی انسانی در سال جاری مواجه است.

عبدالرسول احمدی اظهار داشت: استخدام های اخیر و همچنین نیروهای تربیت شده دانشگاه تربیت معلم نیز پاسخگوی جبران این کمبود نبوده و لازم است برای بهره گیری مناسب تر از نیروی انسانی موجود برنامه ریزی مطلوبی انجام شود.

وی با اشاره به کمبود فضای آموزشی در استان و بویژه شهر شیراز تصریح کرد: کمبود فضای آموزشی موجب افزایش تراکم دانش آموزی در سایر مدارس شده و در کنار اقدامات خیر خواهانه خیرین، در ساخت فضاهای آموزشی ، نیازمند تمهیدات لازم و همکاری همه مسئولین استانی در این زمینه هستیم.

احمدی رفع مشکلات آموزش و پرورش را یکی از دغدغه های مهم مسئولین استان، بویژه استاندار فارس عنوان کرد و گفت: حمایت از بخش خصوصی برای راه اندازی مدارس غیر دولتی ،یکی از راه کار های مهم در این زمینه می باشد، به نحوی که هم اکنون نیز حدود 30 درصد از دانش آموزان استان و بویژه شهر شیراز در مدارس غیر دولتی مشغول به تحصیل هستند .

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش فارس سیاست کاری این حوزه را اهمیت دادن به فعالیت مدارس و مدرسه محوری عنوان کرد و گفت: با هدایت بخشی از نیروهای انسانی شاغل در ادارات به سمت مدارس و افزایش نسبت معلم به دانش آموز ، تجمیع کلاس ها و مدارس کم جمعیت با مدارس هم جوار ، تدریس 6 ساعت در هفته مدیران و معاونین مدارس، می توان بخشی از کمبود نیروی انسانی در سال جاری را رفع کرد.

پی گیری و تسهیل اجرای مراحل ثبت اسناد مالکیتی فضاهای آموزشی متعلق به آموزش و پرورش در سراسر استان،صدور مجوز برای تبدیل به احسن نمودن فضاهای آموزشی بلا استفاده در سطح استان و ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش، از دیگر مواردی بود که در این جلسه مطرح و با حضور مسئولین استانی در مورد آنها تصمیم لازم اتخاذ شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار