رئیس انجمن داروسازان تهران: در آستانه بحران دارویی قرار داریم

رئیس انجمن دارو سازان تهران گفت: حال صنعت داروسازی ایران اصلا خوب نیست و در آستانه یک بحران دارویی قرار داریم اما مسئولان وزارت بهداشت این مسأله را جدی نمی‌گیرند.

کد مطلب: ۸۴۸۲۸۵
لینک کوتاه کپی شد
رئیس انجمن داروسازان تهران: در آستانه بحران دارویی قرار داریم

به گزارش روابط عمومی انجمن داروسازان تهران، سید حمید خوئی رئیس انجمن داروسازان تهران اظهار کرد: حال صنعت داروسازی ایران اصلا خوب نیست و داروسازان از وضعیت داروسازی امروز رضایت ندارند و هیچ کس سیاست روشنی از فردای ما مشخص و تببین نمی‌کند.

وی ادامه داد: اولویت اصلی سازمان غذا و دارو رفع نیاز مردم و رسیدگی به صنعت دارو است. ما در آستانه یک بحران دارویی هستیم. اگر شایعه کمبود دارو ایجاد شود، نگرانی به جان مردم می‌افتد و همین مسأله سبب برهم خوردن تعادل عرضه و تقاضا می‌شود و زمان زیادی به طول می‌انجامد تا این موضوع حل شود.

رئیس انجمن داروسازان تهران گفت: در طرح تحول سلامت به داروساز جفای زیادی شده است زیرا اوراقی به دست صنایع می‌رسد که برای نقد شدن آن ۳۰ درصد از ارزش آن کاهش پیدا می‌کند. دارو طی چند سال گذشته قیمتش ثابت مانده است اما فقط به ما می‌گویند که کیفیت را باید بالا ببریم.

وی اظهار کرد: ما از ظرفیت بالایی در حوزه صادرات دارو برخوردار هستیم و من می گویم که صنایع داروسازی دزد نیستند، در تمام دوران سخت جنگ ۹۵ درصد از داروهای کشور به وسیله شرکت‌های داخلی تولید و به مردم عرضه می‌شده است و اکنون ۲۳ هزار داروساز در کشور مشغول به خدمت هستند که هیچ حمایتی از آنها نمی‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار