مجلس تصویب کرد؛

معافیت مالیاتی حقوق‌ کارگران و کارمندان تاسقف 830 هزار تومان

خبرگزاری پانا: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه رسیدگی به بخش‌های درآمدی لایحه بودجه سال جاری سقف معافیت مالیاتی را به 100 میلیون ریال در سال افزایش دادند که به این ترتیب حقوق‌ کارگران و کارمندان تاسقف 830 هزار تومان از پرداخت مالیات معاف شد.

کد مطلب: ۸۴۸۱۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، نمایندگان در جلسه علنی روز چهارشنبه اسلامی در ادامه بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه 92 کل کشور، مصوب کردند؛ سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده 52 قانون برنامه پنجم توسعه برای سال 1392 مبلغ 100 میلیون ریال در سال تعیین شود.

اعضای کمیسیون تلفیق این مبلغ را 72 میلیون ریال به تصویب رسانده بودند. ولی پس از بحث و بررسی مجلس مبلغ 72 میلیون ریال به 100 میلیون ریال افزایش یافت بدین ترتیب سقف معافیت مالیاتی از 600 هزار تومان به 830 هزار تومان در ماه افزایش یافت.

"محمد قسیم عثمانی" نماینده مردم بوكان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز پیشنهاد افزایش سقف معافیت مالیاتی از 72 میلیون ریال كه در لایحه بودجه آمده بود را به یكصد میلیون ریال ارایه كرد كه با 148 رای موافق، 14 رای مخالف و 19 رای ممتنع از مجموع 213 نماینده به تصویب رسید.
وی ادامه داد: این پیشنهاد به منظور حمایت از قشر حقوق بگیر است و با توجه به تورم موجود برای كمك به افزایش قدرت خرید حقوق بگیران كشور و كسانی كه حقوق ثابت دارند، ارایه شده است.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین بخشی از بند 37 لایحه بودجه را درباره نرخ مالیات بر درآمد حقوق كارمندان وزارتخانه ها، موسسات، شركت های دولتی و سایر دستگاه های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات كشوری و ماده 5 قانون محاسبات عمومی كشور در سال های 90، 91 و 92 به میزان 10 درصد، به كمیسیون تلفیق ارجاع دادند.

معافیت بنگاه‌های اقتصادی از پرداخت مالیات برای افزایش سرمایه

وکلای ملت در ادامه رسیدگی به بخش‌های درآمدی لایحه بودجه سال 1392 افزایش سرمایه‌ی بنگاه‌های اقتصادی را ا زپرداخت مالیات معاف کردند.

بر اساس این مصوبه مجلس، افزایش سرمایه بنگاه‌های اقتصادی ناشی از تجدید ارزیابی دارایی‌های آنها از شمول مالیات معاف است مشروط بر آن که متعاقب آن به نسبت استهلاک دارایی مربوطه و یا در زمان فروش مبنای محاسبه مالیات اصلاح شود و بنگاه یاد شده طی پنج سال اخیر تجدید ارزیابی نشده باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار