پشت پرده بحران مالی شهرداری تهران چیست؟

تهران(پانا) - عضو مجمع نمایندگان استان تهران، با یادآوری اینکه در قوانین مربوط به شهرداری‌ها تسهیلاتی برای رفع مشکلات آنها ایجاد شده است به تشریح دلایل ایجاد بحران مالی برای شهرداری تهران پرداخت.

کد مطلب: ۸۴۸۰۱۱
لینک کوتاه کپی شد
پشت پرده بحران مالی شهرداری تهران چیست؟

به گزارش خانه ملت، مصطفی کواکبیان در واکنش به اعلام خبری از سوی رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران مبنی بر اینکه وضعیت مالی شهرداری بحرانی است، گفت: هم‌اکنون برخی افراد یا دستگاه‌ها از شهرداری سابق مطالباتی دارند که حتما باید پرداخت شود، از سوی دیگر این نهاد باید حقوق تعدادی زیادی از افرادی که در این نهاد فعالیت می‌کنند را نیز پرداخت کند.

شفاف‌سازی مالی مانع از بروز هر گونه تخلف در شهرداری شده است

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: شهرداری تهران پروژه‌های عمرانی متعددی را هم در دست اجرا دارد که باید بودجه‌ای را در جهت تکمیل آنها تخصیص دهد، ضمن اینکه در این دوره از فعالیت شهرداری از تراکم‌فروشی هم ممانعت به عمل آمده است.

وی یادآور شد: در این دوره از فعالیت شهرداری در جهت شفاف‌سازی در مورد تخلف‌های احتمالی این نهاد هم برنامه‌ریزی شده است، بنابراین قطعا از بروز هر گونه تخلفی به طور جدی جلوگیری می‌شود که موجب ایجاد مشکلات مالی برای آن خواهد شد.

تعامل دولت و شهرداری راه برون‌رفت این نهاد از مشکلات کنونی است

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: هم‌اکنون شهرداری باید در یک تعامل مثبت با دولت بتواند از برخی امکاناتی که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور می‌تواند در اختیار آنها قرار دهد، استفاده کنند، ضمن اینکه به تازگی ما در قوانین مربوط به شهرداری‌ها تسهیلاتی را ایجاد کرده‌ایم که شهرداری تهران را هم شامل می‌شود.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران، در رابطه با تاثیر ایجاد منابع پایدار شهرداری در رفع مشکلات مالی این نهاد تاکید کرد: در این مورد لایحه جامع درآمد پایدار شهرداری‌ها تدوین شده که در حال بررسی است، اما هنوز در دستورکار صحن قرار نگرفته است، اما قطعا تصویب آن می‌تواند در رفع مشکلات مالی شهرداری اثرگذار باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار