«میدان ونک» پیاده‌راه می‌شود

تهران (پانا) - در راستای تبدیل برخی خیابان‌های دارای پتانسیل مناسب به «پیاده‌راه» با هدف اختصاص فضایی بیشتر ، مناسب‌تر و امن‌تر برای عابران، ایجاد سرزندگی و محرکی برای توسعه محلی و منطقه‌ای، «میدان ونک» پیاده‌راه می‌شود.

کد مطلب: ۸۴۸۸۳۱
لینک کوتاه کپی شد
«میدان ونک» پیاده‌راه می‌شود

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 3، مصطفی سلیمی شهردار این منظقه گفت: یکی از سیاست‌های کلان معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، توسعه حمل و نقل انسان محور در سطح شهر تهران است. در این راستا معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 3 طرح احداث پیاده‌راه در معابر این منطقه را مورد بررسی و امکان سنجی قرار داد.

وی اظهار کرد: معابر مختلفی از حیث ظرفیت تقاضا، کاربری و موقعیت مورد بررسی قرار گرفتند که در نهایت خیابان ونک به عنوان یکی از شاخصه‌های پرتردد منشعب از میدان ونک به عنوان محور آزمایشی انتخاب شد.

شهردار منطقه 3 تاکید کرد: طرح احداث پیاده‌راه خیابان ونک در فاز اول حد فاصل میدان ونک تا خیابان تک جنوبی و در فاز دوم از خیابان تک جنوبی تا بزرگراه کردستان اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه اکنون جلسات بررسی و تصویب طرح در سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران در حال برگزاری است، ادامه داد: با اجرای این طرح جابجایی عابران پیاده در محدوده متراکم و پرتردد میدان ونک با سهولت بهتری صورت خواهد پذیرفت و نیز با راه‌اندازی پروژه‌های اجتماعی از قبیل: کارفوت، نمایشگاه‌های آموزشی و اجتماعی و سایر فعالیت‌های فرهنگی تلاش می‌کنیم تا کیفیت و جایگاه اجتماعی این میدان در کنار ارتقای ترافیکی بهبود یابد.

سلیمی تصریح کرد: بعلاوه با احداث این طرح، زیست شبانه در میدان ونک جان دوباره خواهد یافت و ضمن ارتقای سطح افزایش سطوح قابل تردد برای شهروندان از مزایای طرح‌های ارائه شده استفاده خواهد کرد.

شهردار منطقه 3 افزود: اهمیت میدان ونک این است که در میانه بزرگترین خیابان خاورمیانه حضرت ولیعصر(عج) قرار گرفته و یکی از مهمترین و متراکم‌ترین میادین شهری در تهران است. علاوه بر آن از جمله مراکز اصلی دسترسی و پایانه مهم حمل و نقل و ترافیک بین شهری به شمار می‌رود.

وی ابراز داشت: همچنین نزدیکی آن به بوستان‌ها و فضاهای شهری خاص از قبیل: بوستان آب و آتش، ملت، طالقانی، ساعی و خیابان ولیعصر(عج) به عنوان فضاهای دارای جذابیت بالای سفر، تلفیقی از پیاده و سواره را در خود جای داده است.

شهردار منطقه 3 با اشاره به وجود رستوران‌ها و مراکز خرید گالری‌ها و فضاهای فرهنگی که میدان ونک را به مقصد سفرهای شهری تبدیل کرده است افزود: خیابان ونک در ضلع شمال غربی میدان به‌طول حدودی 800 متر عرض 16 متر به عنوان یکی از خیابان حاشیه میدان ونک است که دارای بیشترین حجم مراکز تجاری و خدماتی است.

سلیمی خاطرنشان کرد: موقعیت ویژه این محور به علت وجود کاربری‌های جاذب سفر از یک سو و وجود ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی و تاکسی از سوی دیگر این محور را به یکی از پتانسیل‌های ایجاد محور پیاده در سطح منطقه 3 و شهر تهران تبدیل کرده است که می‌تواند به عنوان یک پیاده‌راه شهری تعریف شده و مورد استفاده قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار