واکنش آموزش و پرورش به ادعای صرف اعتبارات زلزله کرمانشاه برای پرداخت معوقات فرهنگیان

معاون پشتیبانی آموزش و پرورش: شبهه‌ای وجود ندارد؛ نمایندگان ادعا‌کننده مستندات خود را ارائه کنند

تهران (پانا) - معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از نمایندگانی که ادعا کرده‌اند کمک 200 میلیون دلاری برای زلزله پارسال سرپل ذهاب صرف پرداخت معوقات فرهنگیان شده است، خواست مستندات خود را در این باره ارائه کنند.

کد مطلب: ۸۴۷۹۴۲
لینک کوتاه کپی شد
واکنش  آموزش و پرورش به ادعای صرف اعتبارات زلزله کرمانشاه برای پرداخت معوقات فرهنگیان

در فضای مجازی مطلبی منتشر شده است که به گفته نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، کمک 200 میلیون دلاری برای زلزله پارسال سرپل ذهاب به جای استفاده در این منطقه برای پرداخت معوقات فرهنگیان استفاده شده است.

به گزارش ایرنا، علی الهیار ترکمن، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش، در این باره گفت: مساله‌ای که نمایندگان کرمانشاه مطرح می‌کنند، با چارچوب بودجه‌ای کشور امکانپذیر نیست.

الهیار ترکمن ادامه داد: وقتی بودجه وارد سیستم دولتی می‌شود چارچوب‌های مشخصی دارد و فصل و نوع هزینه آن تعیین شده است و چون حساب دولتی است قابل برداشت نیست تا مسئولان وزارت آموزش و پرورش یا مدیران استانی قابلیت برداشت از آن را داشته باشند و جای دیگر هزینه کنند.

او افزود: ذیحسابی و سازوکارهای نظارتی گوناگون بر این مساله به طور کامل نظارت دارند، به همین سبب درخواست دارم هر یک از نمایندگان مستندات خود را به وزارت آموزش و پرورش ارائه کنند.

الهیار ترکمن گفت: هیچ شبهه‌ای در این زمینه وجود ندارد و کسانی که این ادعا را مطرح کرده‌اند باید مستندات لازم را تحویل دهند تا جواب قطعی آموزش و پرورش را خدمت افکار عمومی ارائه کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش دوباره تکرار کرد: حساب‌های دولتی ماهیت مشخص دارد و نمی‌تواند در جایی غیر از محل هزینه‌کرد خود، استفاده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار