مطالبات فرهنگیان پرداخت می شود

تهران (پانا) - معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش از پرداخت مطالبات سال گذشته فرهنگیان تا پیش از آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد.

کد مطلب: ۸۴۷۶۵۴
لینک کوتاه کپی شد
مطالبات فرهنگیان پرداخت می شود

به گزارش ایرنا، علی الهیار ترکمن روز سه شنبه در حاشیه برگزاری گردهمایی مشترک مدیران مدرسه های کاشان به خبرنگاران گفت: مطالبات اصلی فرهنگیان در سال گذشته 9 هزار و 480 میلیارد ریال بود که از ابتدای سالجاری تاکنون هفت هزار و 800 میلیارد ریال در 2 نوبت پرداخت شده است.

وی همچنین با اشاره به مطالبات پیش از سال های 1390 و 91 فرهنگیان افزود: به استناد ماده یک قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر، برای مشخص شدن بدهی ها، دولت موظف شده است تا پس از هماهنگی با اداره های کل خزانه داری استان ها و ثبت بدهی ها در یک سامانه جامع، نتیجه گیری قطعی انجام دهد و ردیف مشخصی در بودجه برای آن پیشنهاد کند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش همچنین در باره کمبود نیروی انسانی این وزارتخانه گفت: به استناد ماده 103 قانون مدیریت خدمات کشوری، این اختیار وجود دارد تا فرهنگیان بازنشسته متقاضی ادامه خدمت بالاتر از 30 سال را همچنان به کار بگیریم.

او اضافه کرد: اوج استخدام های وزارت آموزش و پرورش بین سال های 1365 تا 73 بود اما در سال های 1395 و 96 نزدیک به 79 هزار و 600 نفر بازنشسته شدند و تا پایان سالجاری نیز 52 هزار و 700 نفر از فرهنگیان مشمول شرایط بازنشستگی خواهند شد.

نزدیک به 928 هزار نفر نیرو شامل 54 درصد زن و 46 درصد مرد(اعم از معلم، مدیر، کارمند اداری، نیروی تخصصی، خدماتی و سرایداری) در وزارت آموزش و پرورش خدمت می کنند.

الهیار ترکمن در سفری یکروزه در گردهمایی مدیران مدرسه های کاشان حضور یافت و از چند طرح نیمه تمام آموزشی مانند هنرستان نراقی، خانه معلم و استخر کتابچی این شهر دیدن کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار