نخستین جشنواره موسیقی کیش با تاکید بر گروه نوازی برگزار می‌شود 

تهران (پانا) - نشست خبری نخستین جشنواره موسیقی کیش با حضور اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره در خانه موسیقی برگزار شد.

کد مطلب: ۸۴۷۴۸۷
لینک کوتاه کپی شد
نخستین جشنواره موسیقی کیش با تاکید بر گروه نوازی برگزار می‌شود 

نشست رسانه ای اولین جشنواره موسیقی کیش امروز سه شنبه ۳۰ شهریور ۹۷ با حضور حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی و عضو شورای سیاستگذاری جشنواره، داریوش پیرنیاکان عضو شورای سیاستگذاری جشنواره، حمید هادی دبیر جشنواره، مسعود رهبری مدیر هنری سازمان منطقه آزاد کیش و هومان اسعدی عضو شورای سیاستگذاری جشنواره کیش در خانه موسیقی برگزار شد.

حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی و عضو شورای سیاستگذاری جشنواره موسیقی کیش به عنوان مقدمه گفت: جشنواره ها باعث شناخته شدن و به عرصه آمدن استعدادها میشوند خصوصا برای نسل جوان ما که با مشکلات بسیاری دست به گریبان هستند.

مسعودرهبری مدیر هنری سازمان منطقه آزاد کیش درباره انگیزه های برگزاری این رویداد هنری گفت: کیش دارای ظرفیت های بالایی در عرصه هنر است هم به لحاظ موقعیت جغرافیایی و استراتژیک، هم به لحاظ بسترهای حقوقی و قانونی در مناطق آزاد و هم به لحاظ اقبالی که در گردشگران داخلی و خارجی به این جزیره وجود دارد.

وی افزود: با اتکا به این ظرفیت و بستر میتوان رویدادهای موثری را در این منطقه رقم زد و در حوزه موسیقی هم این هدف دنبال شده است. البته تا سالهای اخیر این فعالیت بیشتر برگزاری کنسرت در حوزه پاپ بود اما آنچه در این دوره رقم خواهد خورد برگزاری جشنواره ای در حوزه موسیقی سنتی است.

حمید هادی دبیر جشنواره موسیقی کیش با اشاره به اهداف جشنواره مذکور گفت: حفظ و پاسداشت میراث فرهنگی موسیقی، ارتقاء ارزشهای معنوی، کشف استعدادهای موسیقی و ابلاغ پیام صلح و مهرورزی ایرانیان له جهان از محورهای این جشنواره هستند .

دبیر جشنواره ادامه داد: بخش اصلی و رقابتی جشنواره گروه نوازی موسیقی سنتی و کلاسیک ایرانی است و ۴ بخش ویژه شامل «توصیف جزیره کیش»، «خلیج فارس»، «پیام صلح و مهربانی» و «ترانه ها و اواهای لالایی ایران زمین» چهار موضوع بخش ویژه جشنواره هستند که در قالب موسیقی ایرانی و ارکسترال ارائه خواهد شد.

هادی درباره جزئیات برگزاری جشنواره گفت: فراخوان جشنواره از اول شهریور ماه در سایت جشنواره به آدرس art.kish.ir منتشر خواهد شد. مهلت ارسال آثار پایان آذرماه 97 است و مراسم جشنواره طی 2 روز در بهمن ماه در جزیره کیش برگزار خواهد شد.

داریوش پیرنیاکان عضو شورای سیاستگذاری جشنواره نیز گفت: به دلیل اینکه امسال اولین سال برگزاری جشنواره است آن را به صورت مختصر برگزار می‌کنیم. آثار شرکت‌کننده در جشنواره طی 2 روز در جزیره کیش به اجرای آثار می‌پردازند.

دبیر جشنواره موسیقی کیش در ادامه به جوایز برگزیدگان جشنواره اشاره کرد و گفت: در بخش گروه‌نوازی جایزه رتبه اول 100 میلیون ریال، رتبه دوم 80 میلیون ریال و رتبه سوم 50 میلیون ریال است.در 4 محور ویزه نیز جایزه به آهنگسازی تعلق می‌گیرد که در 3 موضوع کیش، خلیج فارس و پیام صلح رتبه اول 100 میلیون ریال، رتبه دوم 80 میلیون ریال و رتبه سوم 50 میلیون ریال جایزه می‌گیرد. در بخش لالایی مادران ایران زمین نیز رتبه اول 50 میلیون ریال، دوم 30 میلیون ریال و سوم 20 میلیون ریال جایزه دریافت خواهد کرد.

به گفته هادی شرط ارسال آثار به هر یک از بخش‌های جشنواره اوریجینال بودن کار است. کارها نباید آلبوم شده باشد و همگی تولید سال جاری باشند. وی افزود: اشعار برگزیده جشنواره شعر و سرود کیش را به سایت جشنواره موسیقی لینک کردیم تا موزیسین‌ها درصورت تمایل از این اشعار استفاده کنند.

هومان اسعدی عضو شورای سیاستگذاری جشنواره موسیقی کیش گفت: سعی ما بر این بود که جشنواره کیش به حوزه‌ای بپردازد که در سایر جشنواره‌ها کمتر دیده می‌شود. با توجه به اینکه تمرکز جشنواره موسیقی جوان برتک‌نوازی است، این جشنواره بر گروه‌نوازی تمرکز کرده است.

در پایان نشست از پوستر جشنواره رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار