معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی خبر داد:

معرفی مکانهایی در جهت برگزاری تجمعات مجوز دار

کالاهای راهبردی و اساسی استان برای نیاز بیش از یک سال استان ذخیره سازی شده

مشهد (پانا) - معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت : بزودی اماکن و فضاهایی که مردم و گروه های مختلف با اخذ مجوز بتوانند در آنها تجمع کرده و خواسته های خود را بیان کنند معرفی می شود.

کد مطلب: ۸۴۷۴۷۲
لینک کوتاه کپی شد
معرفی مکانهایی در جهت برگزاری تجمعات مجوز دار

محمد رحیم نوروزیان در نشست خبری هفته دولت با اصحاب رسانه با تاکید بر ضرورت تعامل رسانه ها با احزاب و انعکاس نظرات آنان و همکاری نزدیک تر گفت: وظیفه دولت فراهم کردن فضا برای همه احزاب و گروه های شناسنامه دار است و امروز این فضا با توجه به تلاش های دولت در استان از جمله راه اندازی خانه احزاب و زمینه گفت و گو و تعامل مقدماتی با هم موجب شده تا فضای فعالیت گروه های سیاسی در استان بهترشود.
معاون استاندار خراسان رضوی در پاسخ به چگونگی برخورد با نیروهای خودسر درمشهد و نقش آنان در تجمعات دیماه هم گفت: به طور طبیعی هر دولتی و کشوری طیف های مختلفی از مخالفان دارد از انسان های متدین و دلسوز تا منتقدانی تندرو و در این میان دولت تدبیر و امید هم از این امر مستثنی نیست به خصوص در شهر مشهد که گروههای سیاسی با طیف های مختلف فعال بوده و حضور دارند.
وی اظهار کرد : بخشی از اغتشاشات دی ماه پارسال هم بر اساس ریشه یابی ها توسط مخالفان تندرو بی منطقی روی داد که درک درستی از شرایط ندارند ضمن آنکه در میان همین افراد هم جمعیتی قابل توجه دشمنی و عنادی با نظام ندارند هر چند در میان آنها هم ممکن است نفوذی هم باشد .
وی با بیان اینکه امروز با احزاب شناسنامه دار و فعالیت آنها هیچ مشکلی نداریم و آنها را حمایت و تشویق می کنیم ، گفت : مشکل اصلی ما گروه های خودسر و فاقد شناسنامه است که که به قول خودشان آتش به اختیار هستند .
مردم ما در پاسخ به تلاش های دشمن در ایجاد اغتشاش و دامن زدن به مسائل ، هوشمندانه رفتار کردند
وی در پاسخ به پرسش یکی دیگر از خبرنگاران در زمینه برنامه ریزی این اغتشاشات گفت : شکل گیری اغتشاشات که امری تصادفی نیست و به طور طبیعی از سوی دشمنان نظام برنامه ریزی می شود و تلاش می کنند در کنار تحریم هایی که خیلی هم انسجام ندارد با سوار شدن بر موج احساسات مردم و مسائل و مشکلات آنها در راستای ایجاد اغتشاش در کشور و نزدیکی به اهداف شوم خود حرکت کنند.
وی با بیان اینکه مردم ما در برابر این توطئه ها هوشمندانه رفتار کرده و پاسخی به فراخوان های دشمنان این نظام و کشور نداده اند و نشان دادند که علیرغم وجود مشکلات همواره همراه نظام هستند ودر این میان ما هم باید به وظیفه خود عمل کنیم .
معاون استاندار با بیان اینکه امروز علی رغم اینکه توطئه ها هیچ مشکل امنیتی در استان و مشهد نداریم ، افزود : مشهد همواره یکی از نقاط هدف دشمنان بوده و علیرغم توطئه و طراحی های گسترده امروز شرایطی بسیار خوبی به لحاظ امنیتی در استان حاکم است.
وی با بیان اینکه امنیت خط قرمز ماست امنیتی که به قیمت خون صدها و هزاران شهید ایجاد شده و این نظام قوام یافته است و با هر عاملی که قصد خدشه وارد کردن به آن را داشته باشد برخورد می کنیم.
وی گفت: چند صدایی، اختلاف و درگیری یاری دهنده دشمنان نظام برای رسیدن به اهدافشان است و وحدت، اتحاد و هم صدایی راه عبور از مشکلات پیشرو است.
نوروزیان در بحث تحریم ها و مشکلات اقتصادی هم گفت : امروز برای مقابله با این اقدامات ، کالاهای راهبردی و اساسی استان برای نیاز بیش از یک سال استان ذخیره سازی شده و پیش بینی های لازم برای تنظیم و مدیریت و تامین نیاز بازار انجام شده و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.
معاون استاندار خراسان رضوی تصریح کرد : آمریکا بلوف زیادی می زند و وضع کنونی ما بدتر از زمان وجود قطعنامه ها نیست که اجماع جهانی علیه ما وجود داشت در حالی که امروز فضای جهانی نیز با آمریکا همراهی نمی کند و در خود آمریکا هم اتفاق نظر وجود ندارد اما فشار روانی گسترده است و وجود انبارهای کالاهای احتکاری نشانگر همین موضوع است.
وی افزود: با همه این مباحث و به رغم نوسانات ارزی در سال جاری میزان صادرات و واردات استان رشد داشته است و تاکنون ۷۳ هزار میلیارد تسهیلات به واحد‌های تولیدی استان داده شده است و بیش از آن شاهد افتتاح یک هزار و 544 پروژه اقتصادی و عمرانی در استان همزمان با هفته دولت به ارزش بیش از 14 هزار میلیارد ریال هستیم که بیانگر روند رو به توسعه و پیشرفت استان است.
همه افراد در برابر قانون باید پاسخگو باشند
نوروزیان در پاسخ به سوالی در موضوع برخورد با مدیران دولتی متخلف از سوی دستگاه قضایی گفت:همه افراد باید در برابر قانون پاسخگو باشند و موضوع تخلفات احتمالی مدیران و برخورد با آنان موضوع جدیدی نیست و همواره در همه دوره ها وجود داشته است.
وی اظهار کرد : هر فردی را می شود به دادگاه احضار کرد و نسبت به برخی ابهامات و مسائل پاسخ دهد و این امری غیر عادی نیست.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بیشترین حمایت و همکاری را از جانب دستگاه قضایی با دستگاه های اجرایی استان شاهد هستیم، گفت : امروز بهترین تعامل میان این دو حوزه وجود دارد ضمن آنکه به طور طبیعی در برخی موارد هم اختلاف نظرهایی هم وجود دارد.
52 حزب سیاسی رسمی در استان /میانگین سنی فرمانداران 45 سال
معاون استاندار در ادامه به تشریح وضعیت سیاسی استان پرداخت و گفت: ۵۲ حزب رسمی ثبت شده در استان فعال هستند که از این میزان ۱۴ حزب استانی و بقیه شعبه استانی احزاب کشوری هستند.
وی افزود: از این تعداد ۳۷ حزب گرایش اصلاح طلبی، ۱۸ حزب گرایش اصولگرایی و ۷ حزب گرایش اعتدالی را دارند.
نوروزیان در موضوع انتصاب فرمانداران و بخشداران ،توجه به نیروهای درون سازمانی را از ملاک های اصلی این انتصابات دانست و گفت : شایسته سالاری، اعتقاد به سیاست های دولت، جوان‌گرایی، احراز صلاحیت های عمومی و تخصصی و رشد گام به گام از دیگر ملاک های انتصاب فرمانداران، بخشداران و معاونین فرماندار است.
وی افزود: میانگین سنی فرمانداران استان ۴۵ سال، معاونین فرماندار ۴۴ سال و بخشداران ۳۸ سال است.
وی گفت: از ابتدای سال ۶ فرماندار و ۷ بخشدار جدید منصوب شده اند و هم اکنون نیز به دلیل بازنشستگی و جابجایی ۶ فرمانداری و ۹ بخشداری با سرپرست اداره می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار