معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی: مراکز رشد کارآفرینی موقعیتی بی بدیل برای شیوه های جدید آموزش هستند

مشهد (پانا) - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در دومین جشنواره مرکاپ در مشهد گفت : مراکز رشد کارآفرینی موقعیتی بی بدیل برای شیوه های جدید آموزش است.

کد مطلب: ۸۱۶۳۵۰
لینک کوتاه کپی شد
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی: مراکز رشد کارآفرینی موقعیتی بی بدیل برای شیوه های جدید آموزش هستند

سید جواد حسینی در این نشست با بیان چرایی ایجاد مراکز رشد کارآفرینی گفت: مراکز رشد کارآفرینی موقعیتی بی بدیل برای شیوه های جدید آموزش هستند.
وی افزود: دانشگاه نسل سوم و چهارم دانشگاه های مهارتی و ارگانیک هستند و امروز به آموزش ارگانیکی، جامعه محور و متصل به آن نیازمندیم و آموزش های فنی و حرفه‌ای ارگانیکی، مساله مدار، نیاز محور و مبتنی بر عدالت اجتماعی اند.
وی اظهار داشت: دانشگاه ارگانیک دانشگاه پیوسته با جامعه، مهارتی ، عملیاتی و کاربردی است و نیاز امروز جامعه به این دانشگاه ها است.
حسینی با اشاره به اینکه تغییر نگرش در کار از اهداف ایجاد مراکز کارآفرینی است اظهار داشت: متاسفانه اغلب افراد جویای کار به دنبال پشت میز نشینی هستند، این در حالی است که پس از انقلاب سیستم اداری مان 400 برابر متورم شده در حالیکه در ادارات بیکاری پنهان داریم و نگرش به کار باید از پشت میز نشینی به کارآفرینی تغییر کند.
وی افزود: در استان خراسان رضوی 300 شرکت فناور و 19 مرکز رشد کارآفرینی دست اندر کار آموزش های فنی و حرفه ای هستند.
وی گفت: در برنامه ششم توسعه نرخ بیکاری استان باید به 7 درصد و رشد اقتصادی نیز به 8 درصد برسد و آموزش های مهارتی گامی در جهت ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی جامعه است.
معاون استاندار زود بازده شدن آموزش را از ویژگی های آموزش های فنی حرفه ای و مراکز رشد کارآفرینی دانست و اظهار داشت: یکی دیگر از ویژگی های آموزش های مهارتی آموزش های مبتنی بر نیاز جامعه است.
وی افزود: سالانه 30 میلیون زائر به مشهد مقدس سفر می کنند و 2 هزار و 500 میلیارد تومان ارزش خرید سوغات است که 75 درصد آن خارجی است و مراکز رشد کارآفرینی می توانند به سوغات زائر کمک شایانی بنمایند.
حسینی تنوع بخشی به آموزش را از ویزگی های دیگر آموزش های مهارتی دانست و اظهار داشت: امروزه دیگر مدارس و کلاس درس تنها محیط یادگیری نیستند و مراکزرشد کارآفرینی ایجاد کننده فرصت های جدید آموزش هستند.
معاون استاندار هدف دیگر از ایجاد مراکز رشد کارآفرینی را حمایت از هنرجویان و فارغ التحصیلان دانست و گفت: ایجاد شبکه ای از 700 هنرستان استان و حرکت به سمت تجاری شدن محصولات هنرستان ها از دیگر اهداف مراکز رشد کارآفرینی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار