ثبت‌نام در سامانه سپند لازمه تامین سرویس مدارس از شرکت‌های حمل‌ونقل

عباسپور: جایی برای آزادبرها در دستورالعمل جدید ناوگان مدارس تعریف نشده است

تهران (پانا) - مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش‌وپرورش یکی از دلایل راه‌اندازی سامانه سپند را قیمت‌گذاری سرویس‌های مدارس اعلام کرد و تاکید کرد از این پس دیگر مدیران مدرسه نمی‌توانند با افراد حقیقی و افرادی که مجاز نیستند قرارداد ببندند.

کد مطلب: ۸۴۷۲۸۳
لینک کوتاه کپی شد
ثبت‌نام در سامانه سپند لازمه تامین سرویس مدارس از  شرکت‌های حمل‌ونقل

نورعلی عباسپور در برنامه روی خط خبر گفت: «دستورالعمل سرویس مدارس اصلاح و براساس وظایف ذاتی هر دستگاهی تقسیم کار شده است. آموزش‌ و پرورش به عنوان کارفرما و شهرداری و وزارت راه به عنوان پیمانکار در دستورالعمل جدید تعریف شده‌اند و آموزش‌ و پرورش با نگاه تربیتی بحث نظارت را دنبال می‌کند.»

به گفته او، در دستورالعمل جدید برای نظارت و فعالیت‌های فرهنگی در سرویس مدارس منابع لازم پیش‌بینی شده است.»

عباسپور به راه‌اندازی سامانه پایش ناوگان دانش‌آموزی با نام «سپند» اشاره کرد و گفت: «استفاده از این سامانه سال گذشته به صورت آزمایشی در قزوین اجرا شده است. شرکت‌هایی که در حوزه حمل و نقل دانش‌آموزان فعالیت دارند و دانش‌آموزان، باید در این سامانه ثبت‌نام کنند و همه کارها از طریق این سامانه انجام می‌شود. در دستورالعمل‌ها جایی برای آزادبرها تعریف نشده است و فقط شرکت‌ها می‌توانند ثبت‌نام کنند.»

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش‌وپرورش گفت: «یکی از دلایل راه‌اندازی این سامانه قیمت‌گذاری بود که الان این کار را شوراهای شهر انجام می‌دهند. اما با راه‌اندازی این سامانه هم آموزش و پرورش و هم اولیا بخشی از نظارت را انجام می‌دهند و به صورت میدانی هم نظارت می‌شود.»

او افزود: «ما خودروی استاندارد خاص دانش‌آموزان با ویژگی‌های مشخص و رنگ مشخص نداریم اما پیشنهاد کردیم طراحی و تهیه چنین خودروی ایمن و مشخصی جزو اولویت‌های دستورالعمل باشد. جمعیت قابل توجهی از دانش‌آموزان از سرویس مدارس استفاده می‌‌کنند و حتی برخی از آنها نیز از سرویس‌‌های غیر‌مجاز استفاده می‌‌کنند. اما امسال به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که مدیران مدرسه نمی‌توانند با افراد حقیقی و افرادی که مجاز نیستند قرارداد ببندند و حتما باید قرارداد آنها با شرکت‌های حمل و نقلی باشد و این شرکت‌ها نیز باید معیارهای آموزش و پرورش را داشته باشند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار