در گفت‌وگو با پانا

معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست: دولت برای طرح‌های انتقال آب غیرشرب مجوز جدیدی صادر نکرده است

دولت انتقال آب میان حوزه‌ای را برای صنعت و کشاورزی ممنوع کرده است

تهران (پانا) - معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با تأکید بر اینکه اولویت طرح‌های انتقال آب برای تأمین آب شرب است، می‌گوید دولت برای طرح‌های انتقال آب غیرشرب مجوز جدیدی صادر نکرده است.

کد مطلب: ۸۴۷۰۲۰
لینک کوتاه کپی شد
معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست: دولت برای طرح‌های انتقال آب غیرشرب مجوز جدیدی صادر نکرده است

مسعود تجریشی در گفت‌وگو با پانا با بیان اینکه سازمان محیط زیست برای طرح‌های انتقال آب همه جوانب را در نظر می‌گیرد و طبق برنامه‌های دولت عمل می‌کند، گفت: همه طرح‌های انتقال آب میان حوزه‌ای ارزیابی می‌شود و در ارزیابی این طرح‌ها به همه جوانب زیست‌محیطی، اجتماعی و فرهنگی توجه می‌شود.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با تأکید بر اینکه طرح‌های انتقال آب که مغایر با ضوابط زیست‌محیطی هستند یا مجوز ندارند، در حال بازنگری است، گفت: دولت انتقال آب میان‌حوزه‌ای را برای صنعت و کشاورزی ممنوع کرده است و این کار فقط برای تأمین آب شرب انجام می‌شود. علاوه بر این، دولت برای طرح‌های انتقال آب غیرشرب هیچ مجوز جدیدی صادر نکرده است.

وی با یادآوری بحران آب در کشور گفت: زمانی فکر می‌کردیم 130 میلیارد متر مکعب آب داریم، اکنون فهمیدیم این میزان به 89 میلیارد متر مکعب آب رسیده است. اکنون متوجه شدیم که آب وجود ندارد و این وضع به دلیل مدیریت غلط در گذشته ایجاد شده است. امروز برای اینکه از این وضع خارج شویم، باید در مصرف آب صرفه‌جویی و از تخریب منابع آبی جلوگیری کنیم که اگر اینگونه رفتار نکنیم، وضع فعلی غیرقابل برگشت خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار