استاندار یزد گفت:

هویت بخشی دانش آموزان در تمام مقاطع تحصیلی موثر و مهم است

یزد (پانا) -استاندار یزد در نشست شورای آموزش پرورش استان یزد با اشاره به برگزاری همایش ملی هویت کودکان ایران ویژه دوره پیش دبستانی در استان گفت: موضوع هویت بخشی دانش آموزان در تمام مقاطع تحصیلی موثر و مهم است ومدرسه به عنوان نهاد تعلیم و تربیت هویت بخش در مسائل اعتقادی و ملی در دانش آموزان است.

کد مطلب: ۸۴۶۸۳۸
لینک کوتاه کپی شد
هویت بخشی دانش آموزان در تمام مقاطع تحصیلی موثر و مهم است

"محمود زمانی قمی" استاندار یزد بیان داشت : دانش آموز،با هویت به خوبی می تواند از اعتقادات دینی - مذهبی و میهنی خود دفاع کند و هر عنصری که فاقد هویت باشد در زندگی خود دچار مشکل می شود .

زمانی قمی تصریح کرد: اقدام آموزش و پرورش در برگزاری همایش یاد شده بسیار خوب است و وزارت آموزش و پرورش و همه نخبگان باید به مسئله هویت افراد جامعه توجه لازم داشته باشند .

وی با بیان اینکه هویت دانش آموزان در مدارس شکل می گیرد گفت: نظام آموزش و پرورش مبتنی بر تعلیم و تربیت ، اندیشه و فکر است امیدوارم در هویت بخشی در تمام مقاطع از پیش دبستانی تا دبیرستان موفق باشد .

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این نشست اظهار داشت: اولین همایش ملی هویت کودکان ایران ویژه دوره پیش دبستانی روزهای 30 آبان و اول آذر ماه سال جاری در شهر یزد برگزار می شود .

عباسعلی دانافر افزود: هویت ، رشد و تعالی کودکان، عناصر هویت و فرایند هویت یابی آنها در بستر فرهنگ اسلامی - ایرانی و نقش فرایندهای اجتماعی در هویت آنها از محورهای همایش است .

وی هویت کودکان و نحوه بازنمایی آن را در الگوی اسلامی - ایرانی با توجه به اسناد بالادستی آموزش و پرورش ، نقش معارف و متون دینی در هویت یابی کودکان و نقش هنر و ادبیات در فرایند هویت یابی آنها را از دیگر محورها بیان کرد .

دانافر اظهار داشت: شرکت کنندگان می توانند مقاله ، فیلم کوتاه ، قصه گویی، عکس ، آواها و نواهای بومی - محلی و دکلمه را از پنجم اردیبهشت تا 5 مهر ماه به دبیرخانه همایش واقع در اداره کل آموزش و پرورش استان یزد ارسال کنند .

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: در همایش یاد شده مربیان ، معلمان ، استادان ، دانشجویان ، پژوهشگران و صاحب نطران و کارشناسان می توانند شرکت کنند .

در این نشست در زمینه طرح حمایت از بیماری های پر هزینه و صعب العلاج دانش آموزان و پیشکسوتان فرهنگی استان تحت عنوان " صندوق مهربانی" و همچنین درخصوص بهینه سازی کاربری املاک آموزشی و استقرار پایه دوازدهم هنرستان ها بحث و بررسی شد و اعضا نقطه نظرات خود را بیان کردند .

گفتنی است در حاشیه این مراسم از 'حاج رضا شیشه بری' خیر بزرگوار در حوزه احداث مدارس، ایجاد مرکز مشاوره، مشارکت در ساخت طرح های ورزشی و توسعه مرکز بهداشتی درمانی فرهنگیان استان یزد تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار