نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان کرد:

مدارس خانه های دوم دانش آموزان هستند

بیرجند (پانا) - نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه فلسفه وجودی معلمین و دانش اموزان ، تعلیم و تربیت است ، گفت: وظیفه معلمین ریشه کن کردن آفات و سستی های جامعه است و این باعث شده است تا مدارس ، خانه های دوم دانش آموزان لقب بگیرند.

کد مطلب: ۸۴۶۸۱۸
لینک کوتاه کپی شد
مدارس خانه های دوم دانش آموزان هستند

آیت الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه شهرستان بیرجند صبح امروز در نشست همکاری های آموزش و پرورش و حوزه های علمیه که در مجتمع فرهنگی رفاهی فرهنگیان برگزار شد ، گفت:بر انسان وظایفی محول شده است که در صورت عدم رعایت و انجام این وظایف، جهل بر انسان حاکم می شود .

آیت الله عبادی گفت: معلمین چراغ های روشنگر جامعه هستند که جلوگیر این جهالت ها و نادانی ها هستند تا بتوانند ، علف های هرز را از جامعه پاک کنند و جامعه ای عاری از ناپاکی را پدیدار کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه فلسفه وجودی معلمین و دانش اموزان ، تعلیم و تربیت است ، گفت: وظیفه معلمین ریشه کن کردن آفات و سستی های جامعه است و این باعث شده است تا مدارس ، خانه های دوم دانش آموزان لقب بگیرند.

وی افزود:اگر وظایف الهی که بر ضمه انسان ها واجب شده است ، انجام نشود وضعیت تاسف بار فعلی در کشور های عربی رقم می خورد و افرادی به مانند گروه داعش پیدا شده که برهم زننده نظم جوامع می شوند.

آیت الله عبادی گفت: اگر فردی به جهالت گرفتار شود، به مانند سیب گندیده ای در میان سیب های سالم می شود که میتواند تمام آنها را به فساد بکشاند و بازگرداندن این وضعیت به وضعیت نرمال در انسان ، بسیار سخت و دشوار است.

امام جمعه بیرجند در پایان با اشاره به اینکه دانش آموزان اماناتی در دستان معلمین هستند ، اظهار کرد: معلمین می بایست خود را موظف و مسئول در برابر خداوند بدانند زیرا در روز قیامت ، از آنها در خصوص تربیت دانش آموزان سوال خواهد شد و در صورتی که معلم کوتاهی کرده باشد، حق الناس برگردن وی خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار