جشنواره نوجوان خوارزمی بسترساز تربیت تربیت دانش آموزانی خلاق،نوآور و کارآفرین است

مشهد(پانا)-مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در آیین اختتامیه چهارمین دوره مرحله کشوری جشنواره نوجوان خوارزمی که صبح روز شنبه در تالار ابن هیثم دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد گفت : جشنواره نوجوان خوارزمی از این حیث داری اهمیت است که رویکرد آموزش و پرورش و خانواده ها را از نمره گرایی مفرط تغییر می دهد.

کد مطلب: ۸۴۶۴۹۹
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره نوجوان خوارزمی بسترساز تربیت تربیت دانش آموزانی خلاق،نوآور و کارآفرین است

قاسمعلی خدابنده با بیان این مطلب اظهار داشت: حدود 10 سال پیش جشنواره نوجوان خوارزمی در استان خراسان رضوی پایه گذاری شد و در نهایت پس از چند سال برگزاری جشنواره در سطح استان،مرحله کشوری نیز اجرا شد که امروز اختتامیه چهارمین دوره کشوری این جشنواره برگزار می شود.

وی ادامه داد : آموزش و پرورش به عنوان دستگاه تربیت کننده نیروی انسانی دارای اهمیت ویژه ای است، امروز همه بر این باورند مسیر توسعه در تمام کشورها از آموزش و پرورش عبور می کند ، چرا که نیروی انسانی تربیت شده در آموزش و پرورش تبدیل به سرمایه انسانی کارآمد خواهد شد که می تواند کشور را به رشد و توسعه برساند.
خدابنده تاکید کرد : جشنواره نوجوان خوارزمی از این حیث داری اهمیت است که رویکرد آموزش و پرورش و خانواده ها را از نمره گرایی مفرط تغییر می دهد، امروز باور ما این است که در نظام تعلیم و تربیت باید از انتقال دانش صرف به دانش آموز فاصله بگیریم چرا که دانایی به تنهایی کافی نیست و برای رسیدن به رشد و بالندگی و موفقیت در عرصه های زندگی توانایی هم نیاز است و جشنواره نوجوان خوارزمی می تواند کمک شایان توجهی باشد تا استعداد های دانش اموزان شناسایی و شکوفا گردد.
وی جشنواره نوجوان خوارزمی را از منظر مشارکت ارکان سهیم در توسعه کشور با آموزش و پرورش مهم ارزیابی کرد و گفت: در کارهای دانش اموزان ایده و خلاقیت وجود دارد که بعد از پردازش در چنین جشنواره ای ممکن است منجر به کار آفرینی شود، همچنین اینگونه جشنواره ها خود باوری و اعتماد به نفس را در دانش آموزان تقویت می کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: امیدواریم خروجی این جشنواره ها تربیت دانش آموزانی خلاق،نوآور و کارآفرین بوده ودر نهایت با حضور همین دانش آموزان مدرسه را به یک نهاد اجتماعی تبدیل کنیم که اهتمام به این موضوع باعث می شود در حوزه های مهارتی و تربیتی پیشرفت بهتری داشته باشیم.
خدابنده در پایان اظهار داشت: دستگاه های مختلف از جمله صندوق توسعه کارافرینی،آموزش و پرورش و فنی و حرفه ای باید از دانش اموزان برگزیده جشنواره های جوان و نوجوان خوارزمی حمایت کنند و دانش اموزان دارای ایده و خلاقیت را رها نکنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار