قائم‌مقام وزیر آموزش‌وپرورش در امور بین‌الملل خبر داد

ارائه 15 درخواست راه‌اندازی مدرسه در خارج از کشور

تهران (پانا)‌- قائم‌مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین‌الملل و رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور از ارائه 15 درخواست راه‌اندازی مدرسه در خارج از کشور از سوی موسسان غیرانتفاعی خبر داد.

کد مطلب: ۸۴۶۳۱۶
لینک کوتاه کپی شد
ارائه 15 درخواست راه‌اندازی مدرسه در خارج از کشور

غلامرضا کریمی در گفت‌وگو با پانا درباره همکاری موسسان غیرانتفاعی در خارج از کشور و راه‌اندازی مدارس از سوی آنها گفت: «هرکسی که تقاضای راه‌اندازی مدرسه در خارج از کشور را داشته باشد، باید به مرکز امور بین‌الملل مراجعه و درخواست خود را ارائه کند. بعد از این مرحله استعلام‌های لازم از برخی از مراکز به ویژه وزارت امور خارجه و حراست گرفته می‌شود. همچنین استعلام‌ها در شورای عالی آموزش و پرورش و مجموعه نظارت بر مدارس غیرانتفاعی بررسی می‌شود و اگر تایید شود، مجوز برای شخص صادر می‌شود.»

او افزود: «شخص متقاضی با گرفتن مجوز می‌تواند در خارج از کشور فعالیت کند. البته کار در همه کشورهای یکسان نیست، در برخی از کشورها باید همزمان درخواست مجوز از کشور میزبان هم ارائه شود.»

کریمی گفت: «موسسان بعد از این مرحله مشابه داخل، در خارج از کشور هم می‌توانند مدرسه تاسیس کنند. موسسان می‌توانند هم‌اکنون درخواست خود را به مرکز امور بین‌الملل ارائه دهند تا بعد از بررسی‌های لازم برای سال آینده مجوز به آن‌ها داده شود.»

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور: «تاکنون نزدیک به 15 درخواست به مرکز امور بین‌الملل ارائه شده است که باید بررسی شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار