معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش :

جشنواره فرهنگی ، هنری منشأ تولید امید و شادی در جامعه میباشد

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در آئین افتتاحیۀ سی و ششمین جشنوارۀ فرهنگی و هنری دانش آموزان برگزیدۀ سراسر کشور، گفت: دانش آموزان پیام آوران امید، نشاط و شادی در جامعه هستند.

کد مطلب: ۸۴۶۱۸۴
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره  فرهنگی ، هنری منشأ تولید امید و شادی در جامعه میباشد

علیرضا کاظمی، در این آئین ضمن تقدیر از حضور ارزشمند دانش آموزان هنرمند اظهارکرد: خوشحالیم که امروز ودر سالروز بازگشت شکوهمند آزادگان به کشور که از روزهای غرورآفرین برای ما میباشد، میزبان چهره های فرهنگی و هنری کشور در اردوگاه شهید باهنر تهران هستیم.

وی در ادامه، ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته در اداره کل آموزش وپرورش شهرستان های استان تهران، به عنوان میزبان سی و ششمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری گفت :عرصۀ فرهنگ و هنر یکی از نقاط قوت نظام جمهوری اسلامی ایران هم در عرصۀ ملی و هم در عرصۀ بین المللی است و رخداد این رویدادها در سطح کشور با پشتوانۀ بیش از 6 میلیون نفر دانش آموز یکی از سرمایه های نظام جمهوری اسلامی است .

این مقام مسئول با اشاره به این امر که یکی از بخش های تولیدات ایران ،حوزۀ فرهنگ و هنر است که دامنۀ نفوذ ایران در عرصۀ بین الملل را نشان می دهد، ادامه داد: آن چه که امروز می تواند حال جامعۀ ما را بهبود ببخشد و حال خود ما را نیز تغییر دهد ،عرصۀ فرهنگ و هنر است که هم برای خود ما لذت بخش و لذت آفرین است و هم برای جامعۀ ما.

کاظمی، فعالیت های فرهنگی و هنری را یکی از بخش های مهمی دانست که می تواند اثرات ارزشمندی بر فرد و جامعه داشته باشد و با اذعان به این امر که این موضوع سهم بسیار بالایی را در جامعه دارد، تصریح کرد: نگاه شادی بخش و فرح‌بخشی که این عرصه دارد، به عنوان یکی از ارکان توجه وزارت آموزش و پرورش است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این موضوع که این جشنواره با پشتوانه عظیم دانش آموزی که دارد، مرکز جوشش و تولید سرمایه های فرهنگی و هنری کشور است، اظهار کرد: شما دانش آموزان چهره های برجسته فرهنگی و هنری کشور در آینده خواهید بود.

این مقام مسئول، ضمن تأکید بر این موضوع که وزارت آموزش و پرورش همواره تلاش می کند تا در برگزاری این جشنواره ها، در کنار بستر سازی برای پرورش استعدادها ،آموزش های لازم را به دانش آموزان انتقال دهد، تصریح کرد: چند اتفاق مهم در این جشنواره می افتد که یکی از آنان برگزاری کارگاه های ارزشمندی است که میان دانش اموزان و اساتید این عرصه پیوند ایجاد می کند.

وی برگزاری نمایشگاه آثار فرهنگی-هنری دانش آموزان را از افتخارات این جشنواره دانست و با اذعان به این امر که زمانی که به تولیدات دانش آموزان نگاه می کنیم تصور نمی کنیم که این تولید یک دانش آموز است، تأکید کرد: چاپ 24 مجلد کتاب از آثار دانش آموزان که در این برنامه رونمایی خواهد شد، از افتخارات دیگری است که می تواند تجربیات دانش آموزان را به یکدیگر انتقال دهد .

کاظمی، این جشنواره را منشأ تولید امید و شادی در جامعه دانسته و با اشاره به این امر که ایجاد نشاط و امید یکی از مهم‌ترین برنامه های آموزش و پرورش است، یادآور شد: این چیزی است که دانش آموزان ما به آن نیازمند هستند و این از دست کسی ساخته نیست جز دانش آموزانی که می توانند این کار را به انجام برسانند.

این مقام مسئول تأکید کرد: انتظار از دانش آموزان این است که پس از برگزاری این جشنواره پیام آور امید، شادی و نشاط در جامعه، مدرسه و خانوادۀ خود باشند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش وپرورش افزود: شما باید عرصه های بزرگ و کوچک جامعه را دچار تغییر کنید و حضور شما در جامعه باید متجلی بشود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار