دبیر بخش هنرهای نمایشی سی و ششمین جشنواره فرهنگی وهنری دانش آموزان دختر خبر داد:

اکران 40 فیلم کوتاه و اجرای 4 نمایشنامه خوانی

قناعتیان: دانش‌آموزان از شهرک سینمایی غزالی و موزه آران بازدید می‌کنند

تهران (پانا) - دبیر بخش هنرهای نمایشی سی و ششمین جشنواره فرهنگی و هنری دانش آموزان دختر از اکران 40 فیلم کوتاه دانش‌آموزی خبر داد.

کد مطلب: ۸۴۶۲۵۱
لینک کوتاه کپی شد
اکران 40 فیلم کوتاه و اجرای 4 نمایشنامه خوانی

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وحید رضا قناعتیان در تشریح جزییات برنامه‌های بخش هنرهای نمایشی این جشنواره گفت: صبح امروز در بخش "نمایش صحنه ای" 3 کار و یک کار در بعدازظهر اجرا و پس از آن برای برخی اجراهای دانش‌آموزان، جلسه نقد و بررسی برگزار شد.

او به برگزاری نمایشنامه خوانیِ استان کرمانشاه و 2 اجرای نقالیِ استان خراسان جنوبی و خوزستان اشاره کرد و گفت: عصر امروز نیز نمایشنامه خوانی بچه‌های استثنایی (نابینایان) استان تهران و خراسان شمالی و نقالی دانش‌آموزان ایلام برگزار شد.

دبیر بخش هنرهای نمایشی این جشنواره از اکران 40 فیلم برگزیده در این جشنواره خبر داد و گفت: اکران فیلم کوتاه دانش‌آموزی(بخش دختران) از صبح امروز آغاز شده است و تا فردا بعدازظهر ادامه دارد. نقد و بررسی و تحلیل فیلم‌ها توسط اساتید مجرب در این حوزه برگزار می‌شود و آن‌ها سعی می کنند، دانش‌آموزان را به این سمت هدایت می‌کنند که چطور یک ایده را تبدیل به فیلم کنند.

قناعتیان همچنین به آغاز نمایش‌های عروسکی دانش‌آموزان از صبح امروز اشاره کرد و گفت: امروز 3 نمایش عروسکی اجرا و نشست تخصصی با داوران ساعت 5 و نیم تا 7 بعدازظهر برگزار می‌شود. فردا نیز در بخش نمایش صحنه‌ای و عروسکی 9 کار، نمایشنامه خوانی 4 کار و نقالی 10 کار اجرا خواهد شد.

او به اینکه دانش‌آموزان برگزیده در بخش‌های عروسکی، فیلم، نمایش صحنه‌ای و نمایشنامه خوانی از "شهرک سینمایی غزالی" بازدید خواهند داشت، گفت: دانش‌آموزان برگزیده در بخش عروسکی نیز از "موزه عروسکی آران" بازدید می‌کنند.

قناعتیان ضمن بیان این مطلب که امسال یک صدمین سالگرد تئاتر کودک و نوجوان در ایران است، ادامه داد: مرحوم باغچه بان اولین کسی بود که تئاتر کودک و نوجوان را در مدارس اجرا کرد و امروز یک قرن است که تئاتردر مدارس ایران در حال اجراست و به این فکر هستیم که برای یک صدمین سالگرد تئاتر کودک و نوجوان چه کارهایی باید انجام دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار