شب فرهنگی خراسان جنوبی در برج میلاد برگزار شد

بیرجند (پانا)-مدیرکل میراث فرهنگی استان گفت: معرفی قابلیت های میراث فرهنگی، جاذبه های گردشگری، فرصت های سرمایه گذاری، توانمندیهای صنایع دستی، غذاهای سنتی، سوغات و آداب و رسوم استان از اهداف اصلی برگزاری شب فرهنگی است.

کد مطلب: ۸۴۶۱۴۶
لینک کوتاه کپی شد
شب فرهنگی خراسان جنوبی در برج میلاد برگزار شد

حسن رمضانی مدیر کل میراث فرهنگی استان افزود: بخش های مختلف فرهنگی و آیینی برای ویژه برنامه امشب پیش بینی شده است.، که می توان به اجرای موسیقی سنتی، تک نوازی با نی، رقص محلی و آیینی، آیین ها و بازی های بومی و محلی، گفتگو با مشاهیر استان و ... اشاره کرد.


وی با بیان اینکه هنرمندان صنایع دستی خراسان‌جنوبی نیز در راستای شب فرهنگی خراسان‌جنوبی در برج میلاد هنرنمایی می‌کنند، افزود: مریم اسماعیلی بانوی هنرمند در رشته سنتی پخل بافی و منصوره خراشادیزاده که در رشته نساجی سنتی استان فعال هستند، بخشی از میراث دیار خاوران را بصورت زنده معرفی می‌کنند.


رمضانی در پایان تاکید کرد: خراسان جنوبی به عنوان سومین استان وسیع کشور دارای ظرفیت های طبیعی و تاریخی زیادی است که بخشی از بیابان لوت به عنوان اولین اثر طبیعی ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو، در این استان وجود دارد و همچنین باغ و عمارت تاریخی اکبریه بیرجند و مجموعه قنوات جهانی بلده فردوس نیز به عنوان آثار تاریخی ثبت شده در میراث جهانی هستند و بیش از 830 اثر تاریخی و طبیعی دیگر استان نیز به ثبت ملی رسیده اند و می بایست به بهترین نحو به هم وطنان داخل کشور و خارجی ها معرفی شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار