مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در نشست خبری:

مدیران مدارس حق دریافت وجه از اولیا هنگام ثبت نام ندارند

بوشهر (پانا)_مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت : هیچ مدیر مدرسه حق دریافت وجه برای ثبت نام دانش آموزان را از اولیا ندارد و در صورتی که گزارشی در این مورد ارائه شود با جدیت برخورد خواهیم کرد در سال گذشته تخلفات و گزارشاتی را دریافت کردیم که پس از بررسی و پیگیری دو نفر از مدیران مدارس عزل شدند.

کد مطلب: ۸۴۵۹۶۶
لینک کوتاه کپی شد
مدیران مدارس حق دریافت وجه از اولیا هنگام ثبت نام ندارند

ناصر کرمی در نشست خبری گفت: نزدیکی کار و رسالت آموزش و پرورش با خبرنگاران این وظیفه را برای ما سنگین تر می کند که ارتباط خود را با اصحاب رسانه و مردم بیشتر کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: وظیفه داریم دانش آموزان را طوری تربیت کنیم که در جامعه مسئولیت پذیر و پاسخگو باشند و قطعا خواسته جامعه هم همین است که دانش آموزانی در آموزش و پرورش تربیت شوند که فردا بتوانند در آگاهی بخشی به آحاد مردم جامعه کمک کنند.

کرمی اظهار داشت: کارآمدی و ناکارآمدی سیستم آموزش و پرورش روی سیستم سازمان ها و جامعه اثربخش است.

کرمی با بیان اینکه آموزش و پرورش در این سال ها با چالش هایی مواجه بوده است گفت: از سال گذشته تا کنون آموزش و پرورش نتواسته است به نحو شایسته ای و بی دغدغه کار خود را انجام دهد؛ با توجه به اینکه در سطح کشور 98 درصد در مقطع ابتدایی و بالای 90 درصد در مقطع متوسطه پوشش تحصیلی در سطح کشور داریم اما هنوز نتوانسته ایم شرایط مناسبی را ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه برای سال تحصیلی پیش رو با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم اظهار داشت: در سال تحصیلی 97 - 96، 214 هزار و 300 نفر دانش آموز در مدارس حضور داشتند. برای سال تحصیلی جدید پنج هزار و 562 کلاس درس آماده شده است. همچنین در سال تحصیلی پیش رو ، 173 هزار و 419 نفر دانش آموز در سامانه سناد ثبت نام کرده اند که انتظار می رود این عدد به 223 هزار نفر برسد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تاکید کرد: هیچ کلاسی در مقطع ابتدایی به خاطر کمبود دانش آموز تعطیل نخواهد شد اما در مقطع متوسطه به دلیل تعدد دروس و معلم نیاز است طرح روستا مرکزی را اجرا کنیم و یا از ظرفیت مدارس شبانه روزی استفاده خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار