صدور تاییدیه گواهی ایمنی و کارکرد آسانسور در البرز

کرج (پانا) - مدیرکل استاندارد استان البرز گفت: از ابتدای سال جاری تا نیمه اول مرداد ماه  607 تائیدیه گواهی ایمنی و عملکرد آسانسور با هدف ایجاد ایمنی کاربران و ارتقای کیفیت آسانسورها، در استان با اعتبار یک ساله صادر شده است.

کد مطلب: ۸۴۵۷۴۷
لینک کوتاه کپی شد
صدور تاییدیه  گواهی  ایمنی و کارکرد آسانسور در البرز

فتانه شکرالهی، مدیر کل استاندارد استان البرز گفت: از ابتدای سال جاری تا نیمه اول مرداد ماه 607 تائیدیه گواهی ایمنی و عملکرد آسانسور با هدف ایجاد ایمنی کاربران و ارتقای کیفیت آسانسورها ، در استان با اعتبار یک ساله صادر شده است.این مقام مسئول در ادامه افزود از این تعداد گواهی صادره شده 536 فقره بصورت اولیه برای دریافت پایانکار ساختمان و 71 گواهی ادواری بوده است.

وی افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد آسانسورهای کششی نصب شده درکشور براساس استاندارد ملی 6303-1 مشمول مقررات استانداردهای اجباری بوده و این موضوع به کلیه شهرداری های استان برای رعایت در صدور پروانه پایان کار ابلاغ شده است، همچنین در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان و حفظ سلامت و ایمنی فردی و عمومی به صورت میانگین، هر 3 ماه اطلاعیه های آزمون دوره ای آسانسور برای آگاهی شهروندان در روزنامه های محلی استان به چاپ می رسد.

شکرالهی خاطر نشان کرد: در صورت پایان اعتبار گواهی اولیه، مالکان یا بهره برداران آسانسور موظف به تمدید اعتبار ادواری آن بوده و مالکان، بهره برداران و مدیران ساختمان‌های دارای آسانسور فاقد مجوز دارای مسئولیت حقوقی بابت بروز هرگونه سانحه یا حادثه می باشند.

شکرالهی در انتها تاکید کرد: انجام بازرسی های آسانسور فقط توسط شرکت های بازرسی کننده تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران صورت می گیرد و در این خصوص 18 شرکت بازرسی در این زمینه در سطح استان فعالیت می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار