معرفی مسابقه دانش­‌آموزی نور در بیش از 15 کشور جهان

تهران (پانا) - تاکنون معرفی مسابقه دانش‌­آموزی نور؛ گرامیداشت ابن‌­رزاز جزری در مدارس بیش از 15 کشور جهان انجام شده است.

کد مطلب: ۸۴۵۱۵۱
لینک کوتاه کپی شد
معرفی مسابقه دانش­‌آموزی نور در بیش از 15 کشور جهان

به گزارش ستاد ارتباطات و اطلاع‌رسانی بنیاد مصطفی(ص)‌، پس از اعلام آغاز دور سوم مسابقه دانش‌­آموزی نور، گرامیداشت ابن‌­رزاز جَزَری، بنیانگذار مکانیزم‌های مکانیکی، تاکنون بیش از سه­‌هزار و 500 مدرسه و پژوهشسرای 32 استان کشور و همچنین 32 اتحادیه معلمان فیزیک در جریان فراخوان این دوره از مسابقه قرار‌ گرفته‌اند.

اطلاع رسانی و برقراری ارتباط با مجامع دانش‌آموزی در سطح بین الملل به صورت مستقیم و یا از طریق نمایندگان داوطلب جایزه با عنوان "سفیران مصطفی(ص)" در کشورهایی چون مالزی، سوریه، لبنان، اندونزی، تونس، افغانستان، پاکستان، یمن، مصر، هند، ترکیه، آلمان، آذربایجان و فرانسه انجام شده و مستندات مربوط به مسابقه دانش­آموزی نور در مدارس توزیع شده تا دانش‌آموزان را در جریان روند مسابقه قرار دهند.

سومین دوره مسابقه دانش‌آموزی نور؛ گرامیداشت ابن­رزاز جَزَری در حال برگزاری است و اطلاع­‌رسانی فراخوان مسابقه از دی­ سال 96 آغاز شده ‌است. نحوه شرکت در این مسابقه ساخت فیلم‌های علمی 60 ثانیه­‌ا‌ی توسط تیم‌های دانش‌آموزی با موضوع ساخت مکانیزم‌های حرکتی و آزمایش‌هایی در مباحث مختلف مکانیک است.

گروه‌های دانش‌آموزی می‌توانند با مراجعه به بخش مسابقه دانش‌آموزی نور در پایگاه اینترنتی جایزه مصطفی(ص) به نشانی www.mustafaprize.org ضمن مطالعه راهنمای علمی، قوانین و مقررات و شرایط ارسال، در این رویداد ثبت­نام کرده و فیلم‌های ۶۰ ثانیه‌ای خود را بارگذاری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار