برگزاری دوره آموزشی TRIZ(پرورش خلاقیت) توسط اداره استعدادهای درخشان یزدبرای اولین بار در استان

یزد (پانا) - با همکاری سمپاد دوره آموزشی پرورش خلاقیت ویژه کلیه دانش آموزان دختر و پسر مقاطع متوسطه دوره اول و دوم در پژوهشگاه آیت الله خاتمی یزد برگزار می شود.

کد مطلب: ۸۴۴۶۳۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دوره آموزشی TRIZ(پرورش خلاقیت) توسط اداره استعدادهای درخشان یزدبرای اولین بار در استان

اداره استعدادهای درخشان استان یزد با همکاری دانش آموزان سمپاد برای اولین بار در این استان، برگزار کننده یک دوره آموزشی قوانین و ۴۰ اصل TRIZ به منظور بهبود و افزایش روحیه خلاقانه و حل مسائل گوناگون به روش علمی و برتر و با هدف پرورش خلاقیت، ایده پردازی، افزایش اعتماد به نفس و کار تیمی می باشد.

این دوره آموزشی شامل ۱۲ جلسه و با تدریس محمود رضا بهشتی (دانشجوی دکترای مدیریت پروژه) در روزهای شنبه و یکشنبه ۲۰ و ۲۱ مرداد ویژه دانش آموزان پسر و دوشنبه ۲۲ مرداد ویژه دانش آموزان دختر در پژوهشگاه آیت الله خاتمی برگزار میشود.

دانش TRIZ با نامهای مختلفی مانند: فناوری خلاقیت و نوآوری/الگوریتم اختراع/روش شناسایی حل مسئله های ابداعی/مهندسی خلاقیت و مواردی از این قبیل نامیده می شود. به طور کلی می توان گفت:"TRIZعبارت است از نوعی رویکرد الگوریتمی برای حل ابداعانه ی مسائل فنی و فناورانه"

آلتشولر که پدر TRIZ لقب دارد از همان دوران نوجوانی تسبت به ابداعات و اختراعات کنجکاوی و علاقه خاصی داشت و اولین اختراع خود را در سن ۱۴ سالگی انجام داد. وی بر خلاف ادیسون و انیشتین- که به تلاش و کوشش معتقد بودند - بر این باور بود که می توان به گونه ای نظام یافته با الهام گیری از راه حل های خلاقانه قبلی دست به ابداع و اختراع زد و دیگر نیازی نیست که برای دستیابی به نتیجه مطلوب، هزاران سعی و خطا انجام داد.

آلتشولر بر اساس نتایج حاصل از مطالعات خلاقیت شناسی تحلیلی، به کشفیات بسیار مهمی دست یافت و اصول، مفاهیم و روش های TRIZ را به عنوان یک علم نوین و بسیار با ارزش به جهان ارائه نمود.

در حال حاضر درباره TRIZ به عنوان یک دانش تخصصی، تحقیقات وسیعی به عمل می آید و اصول و مفاهیم آن توسط بسیاری از دانشمندان، پژوهشگزان، مدیران، مهندسان و کارشناسان رشته های مختلف علمی در جهت حل مسائل و ایجاد نوآوری ها به کار گرفته می شود و همچنان به سرعت در حال گسترش و تکامل است.

آلتشولر به عنوان مخترع فنون اختراع و پایه گذار دانش TRIZ با تلاش و پشتکار جدی به مدت ۵۲ سال در راستای رشد و توسعه آن، یکی از اصلی ترین و موثرترین بنیانگذاران علم خلاقیت شناسی و از بزرگترین دانشمندان قرن بیستم محسوب می شود.

لازم به ذکر است که این دوره آموزشی در تاریخهای ۲۹ و ۳۰ مرداد ۹۷ نیز ویژه عموم برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار