در گفت‌وگو با پانا

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران: وزارت جهاد و کشاورزی اجازه ندهد مزارع تاثیرپذیر با پساب خام آبیاری شوند

میزان آبیاری مزارع جنوب تهران با فاضلاب خام زیاد نیست

تهران (پانا) - رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران گفت علی‌رغم اینکه برخی نمایندگان مجلس می‌گویند مزارع تهران با آب فاضلاب خام آبیاری می‌شود شدت این موضوع زیاد نیست و تنها موارد اندکی است که باید وزارت جهاد کشاورزی جدی‌تر ورود کند.

کد مطلب: ۸۴۴۱۴۹
لینک کوتاه کپی شد
رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران: وزارت  جهاد و کشاورزی  اجازه ندهد مزارع تاثیرپذیر با پساب خام آبیاری شوند

ناهید خداکرمی در گفت‌وگو با پانا درباره آبیاری مزارع جنوب شهر تهران با فاضلاب گفت: چندین بار از مزارع جنوب تهران بازدید کردیم. در مواردی که گفته می‌شود وقتی از نزدیک برای مشاهده می‌رویم، مصداقی وجود ندارد و به این شدتی که نمایندگان مجلس می‌گویند، آبیاری مزارع با فاضلاب انجام نمی‌شود.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران افزود: وزارت جهاد کشاورزی باید برای تأمین آب مورد نیاز کشاورزان اقدام کند و همچنین بر موضوع آبیاری مزارع با فاضلای نظارت بیشتری داشته باشد و نباید اجازه دهد مزارع کشاورزی تاثیرپذیر با پساب خام آبیاری شوند.

علیرضا صدرائی، رئیس گروه سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی تهران، اخیرا درباره میزان سطح زیر کشت زمین‌های کشاورزی جنوب تهران که با فاضلاب آبیاری می‌شوند گفته است که بر اساس آخرین اطلاعات ۳۷ تا ۴۰ هزار هکتار زمین که بیشتر در جنوب تهران هستند، زیر کشت هستند. حدود ۱۱۳ تا ۱۱۵ هکتار نیز زمین زیر کشت با فاضلاب شناسایی شده است. یکی از دلایل استفاده کشاورزان از این نوع آب، تصفیه ناقص فاضلاب است؛ با توجه به اینکه هنوز طرح جامع فاضلاب شهر تهران کامل اجرا نشده است، فقط حدود ۳۰ درصد فاضلاب تصفیه می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار