رئیس شورای عالی استان‌ها: شوراهای شهر و روستاها می‌توانند بهترین سخنگوی مردم باشند

تهران (پانا) - رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه امروز مردم کشور با مشکلات اقتصادی فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند، بر لزوم نقش آفرینی شوراها تاکید کرد و گفت شوراهای شهر و روستاها می‌توانند بهترین سخنگوی مردم باشند. 

کد مطلب: ۸۴۴۰۳۸
لینک کوتاه کپی شد
رئیس شورای عالی استان‌ها: شوراهای شهر و روستاها می‌توانند بهترین سخنگوی مردم باشند

به گزارش روابط عمومی شورای عالی استان‌ها، مرتضی الویری در هشتمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها گفت: خاستگاه مردمی اعضای شوراهای اسلامی و آشنایی عمیق آنان با مشکلات مردم از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های شوراها در کشور است. اعضای شوراها چه در روستاها و چه در شهرها همگی نمایندگان مردم هستند که می‌توانند بهترین سخنگوی مردم باشند. این روزها با وجود معضلات اقتصادی متعدد، شوراها سنگ صبور مردم شدند و مردم دریافتند که وجود نمایندگانی از جنس خودشان که کوچه پس کوچه‌های شهر را می‌شناسند، بسیار تاثیرگذار است و درحقیقت صدای رسای آنان هستند.

رئیس شورای عالی استان‌ها افزود: اعضای شوراها که به درد و رنج مردم عمیقا آشنایی دارند و از جنس مردم هستند، درب خانه‌هایشان شبانه روز به روی مردم باز است و اسیر تشریفات اداری نشدند. از سوی دیگر انتظار دارند مسئولان نیز اعضای شوراها را به عنوان بهترین انعکاس دهنده خواست‌ها و نظرات مردم تلقی کنند. در این نگاه شوراها و اعضای آن مهم‌ترین عنصر مقوم وحدت و انسجام ملی هستند. در شرایط فعلی که تحریم‌های همه جانبه بر علیه کشور اعمال شده، توجه بیش از پیش به نقش شوراها در کشور ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه بخشی از اوضاع و احوال خطیر کنونی در کشور ناشی از غفلت از نقش مردمی شوراها در کشور است، گفت: همواره شوراها به عنوان ضربه‌گیر و انعکاس دهنده مطالبات مردم عمل کردند و نهادی هستند که از تبدیل شدن مطالبات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مردم به بحران امنیتی جلوگیری می‌کنند. هم اکنون نیز با تبدیل بسیاری از مطالبات عادی مردم به مساله و بحران باید این نهیب را در ذهن مسئولان ایجاد کنیم که به نقش و جایگاه شوراها در کشور بازگردند و از ظرفیت‌های این نهاد استفاده کنند.

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه هم اکنون مردم صبور کشور ایران اسلامی با مشکلات اقتصادی فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند، گفت: درخواست ما نمایندگان مردم از مسئولان توجه هرچه بیشتر به این مشکلات و اطلاع‌رسانی دقیق و اقدام قاطع در جهت رفع آنهاست. در این مسیر برخورد قاطع با عاملان این اوضاع در کنار توجه به اجرای اصول مدیریتی و پیشگیری از بروز این معضلات از اهمیت به سزایی برخوردار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار