چهل و نهمین گردهمایی مشترک مدیران کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور

استاندار خبر داد: تعهد ساخت 86 باب مدرسه توسط خیران مدرسه ساز در آذربایجان شرقی

تبریز(پانا)- استاندار آذربایجان شرقی از تعهد ساخت 86 باب مدرسه توسط خیران مدرسه ساز در استان خبر داد.

کد مطلب: ۸۴۳۹۴۸
لینک کوتاه کپی شد
استاندار خبر داد: تعهد ساخت 86 باب مدرسه توسط خیران مدرسه ساز در آذربایجان شرقی

مجید خدابخش ظهر امروز در چهل و نهمین گردهمایی مشترک مدیران کل ستادی و اجرایی نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور که با حضور رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در سالن جلسات باشگاه فرهنگیان تبریز برگزار شد، با اشاره به انتخاب تبریز بعنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 اظهار کرد: برای همین این شهر پذیرای گردشگران داخلی و خارجی بسیاری می باشد و در این راستا برنامه های ملی و بین المللی بسیاری در تبریز برگزار می شود.

استاندار در ادامه با بیان اینکه مدرسه رشدیه، اولین مدرسه کشور به سبک نوین می باشد که در شهر تبریز تاسیس شده است، افزود: تبریز از دیرباز بعنوان شهر اولین ها در ایران شناخته شده و تاسیس نخستین مدرسه کر و لال ها، کودکستان و هنرستان فنی و حرفه ای از جمله دلایل نامگذاری این شهر به شهر اولینهاست.

وی ادامه داد: علی رغم اینکه عمارت تاریخی " شمس‌العماره" استانداری آذربایجان شرقی 64 سال قدمت دارد ولی همچون روز اول پا برجاست در حالی که برخی از استانداری هایی که اخیرا ساخته شده اند، در حال نشست هستند و وضعیت مناسبی ندارند و عدم توجه به مقرارت ساخت و ساز سبب ایجاد پاره ای از مشکلات شده است.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین گفت: با این اوضاع و احوال تخصیص ریال و اسناد خزانه، اجرای پروژه های مصالح بر کار سختی است و اجرای این پروژه ها در این شرایط هنر بزرگی است که خوشبختانه همکاران نوسازی مدارس بخوبی از عهده آن بر آمده اند.

وی با بیان اینکه مکان یابی و پذیرش پروژه ها نیازمند بازنگری است، افزود: در عین حال اقدامات نوسازی مدارس باید بر اساس روند مهاجرت صورت گیرد.

خدابخش اضافه کرد: برای نمونه در شهر جدید سهند قرار بود ساخت و سازها بر اساس طرح ویلایی اجرا شوند و در دولت نهم به یکباره ۳۳ هزار واحد مسکن مهر که ناهماهنگ و ناخواسته بود، اضافه شد و الان جمعیت آن به ۱۰۰ هزار نفر رسیده که برای تامین رفاه آنها نیاز به مدرسه، کلاس، خدمات بهداشتی و غیره است.

وی همچنین گفت: امسال خیرین ساخت 86 باب مدرسه را در استان متعهد شده اند که رقم قابل توجهی است و جای تقدیر دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار