طی چهار ماه نخست ۹۷ صورت گرفت؛

رشد ۱۰۰ درصدی پرداخت زکات در البرز

کرج (پانا) - خیران، کشاورزان و دامداران البرزی با پرداخت رقمی معادل شش میلیارد تومان به عنوان زکات واجب و مستحبی رشد یکصد درصدی را رقم زدند.

کد مطلب: ۸۴۳۸۹۹
لینک کوتاه کپی شد
رشد ۱۰۰ درصدی پرداخت زکات در البرز

محمّد محمّدی فرد، مدیرکل کمیته امداد البرز با اشاره به اینکه زکات در بین سرفصل‌های مشارکت‌های مردمی یکی از منابع مهم برای رفع نیازهای خانوارهای مددجوی البرزی به شمار می‌رود گفت: ۹۶ درصد وجوهات پرداختی زکات به رفع مشکلات معیشتی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و سایر نیازمندان و ۴ درصد نیز به امور عمرانی روستاها اختصاص‌یافته است.

وی میزان پرداخت زکات در چهارماهه نخست سال ۹۶ را حدود سه میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: خیران، کشاورزان و دامداران البرزی با پرداخت رقمی معادل شش میلیارد تومان به عنوان زکات واجب و مستحبی رشد یکصد درصدی را رقم زدند.

محمّدی فرد بابیان اینکه زکات البرزی‌ها در دو بخش واجب و مستحب جمع‌آوری می‌شود یادآور شد: استان البرز دارای بافت صنعتی است و عمده مبالغ مربوط به زکات در بخش زکات مستحبّی جمع‌آوری می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد البرز با تشریح میزان پرداخت زکات از سوی مردم شهرهای مختلف البرز گفت: طی ۴ ماهه سال ۹۷ مردم شهرکرج دو میلیارد تومان، فردیس ۸۰۰ میلیون تومان، نظرآباد ۶۲۰ میلیون تومان، ساوجبلاغ ۶۰۰ میلیون تومان، محمّدشهر ۵۸۰ میلیون تومان و سایر شهرها نیز در مجموع یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان زکات پرداخت کردند.

وی با اشاره به لزوم فعالیت با برنامه و هدفمند برای ترویج فرهنگ زکات در بین آحاد مردم به ویژه دامداران و کشاورزان گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف این نهاد در سال ۹۷ استفاده از ظرفیت نیکوکاران و مردم نوع‌دوست برای رفع نیازهای محرومان البرزی است.

محمّدی فرد گفت: جمع‌آوری میوه از خیّران حجره‌دار بازار میوه و تره‌بار کرج و جمع‌آوری پوشاک، کالای جهیزیه و ارزاق عمومی از صنوف مختلف و بنکداران کالا برای توزیع بین مددجویان جزو فعالیت‌های ستاد زکات استان البرز است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار