فتحی: صندوق ضمانت تسهیلات بانکی برای تضامن بانکی کشاورزان، فرصت بزرگی برای بهره برداران است

تبریز (پانا)- رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: صندوق ضمانت تسهیلات بانکی برای تضامن بانکی کشاورزان، فرصت بزرگی برای بهره برداران است تا بتوانند مشکلات وثیقه بانکی خود را حل نمایند.

کد مطلب: ۸۴۳۸۵۹
لینک کوتاه کپی شد
فتحی: صندوق ضمانت تسهیلات بانکی برای تضامن بانکی کشاورزان، فرصت بزرگی برای بهره برداران است

اکبر فتحی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان کلیبر که در محل مدیریت شهرستان برگزار شد ضمن بیان این مطلب افزود: باید برای مشکلات بخش کشاورزی استان و شهرستانها راهکار ارائه دهیم و هدف از حضور رئیس سازمان با معاونین و مدیران مستقل استانی در مدیریت و در جمع کارکنان جهادکشاورزی، ارائه طریق و چاره سازی برای مشکلات مردم در روستاهاست، انصافاً اهم مسائل و مشکلات موجود در جلسه طرح و برای بخش عمده آنها در همان جلسه راهکار ارائه می شود.

وی ادامه داد: توسعه باغات در اراضی شیب دار به ویژه شهرهای شمالی استان از جمله جلفا، کلیبر، خداآفرین، اهر و ورزقان پتانسیل بزرگی است و متاسفانه به این مقوله کمتر پرداخت شده است، در این راستا باید جدی و بیشتر کار کنیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اظهار کرد: پیش بینی تولید 800 هزار تن گندم در استان داریم که بایستی از هم اکنون با توجه به شرایط اقلیمی استان برنامه ریزیهای لازم جهت کشت در سال زراعی 98 - 97 به عمل آید و بذور اصلاح شده مورد نیاز رده های کشاورزی به موقع تامین گردد.

وی خاطرنشان شد: طبق توافق اولیه بین استانداران آذربایجان شرقی و اردبیل، استفاده از منابع آبی دریاچه سد عمارت به صورت پنجاه درصد برای طرفین لحاظ شده است، انشاءا... این توافق نهایی و پتانسیل فوری برای کشاورزان هوراند و کلیبر فراهم شود.

فتحی افزود: اخذ وجوه نقدی نظام مهندسی ساختمان برای احداث دامداری و مرغداری در خارج از محدوده خدمات شهری از طریق سازمان پیگیری و مراتب در شورای گفتگوی استانداری طرح خواهد شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در بخش پایانی سخنان خود گفت: هدف از واگذاری پاره ای از امورات دولتی به نظام مهندسی کشاورزی و سایر تشکل های بخش، تسهیل در ارائه خدمات به بهره برداران بخش کشاورزی است که باید در این خصوص نظارت عالیه به عمل آید تا مشکلی برای کشاورزان و بهره برداران بخش پیش نیاید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار