خبرنگاران فقط لحظه‌ها را ثبت نمی‌کنند، با قلم خویش زمان آینده را می‌سازند

تهران (پانا)‌ - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌و‌پرورش فرارسیدن 17 مرداد روز خبرنگار را تبریک گفت.

کد مطلب: ۸۴۳۸۳۹
لینک کوتاه کپی شد
خبرنگاران فقط لحظه‌ها را ثبت نمی‌کنند، با قلم خویش زمان آینده را می‌سازند

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، متن پیام رضوان حکیم‌زاده به شرح زیر است:

«یکی از سخت‌ترین یاداشت‌های ممکن در جهان، نوشتن در مورد انسان‌هایی است که خود خالق یادداشت هستند، خبرنگاران تصویرگران لحظه‌ها هستند، آنان کمتر می‌توانند متن خود را چندباره ویرایش کنند چون قدر زمان را می‌دانند و فرصت‌سوزی در این حرفه جایی ندارد، سرعت عمل و انتقال خبر مهمترین ویژگی شغلی آنان است.

چگونه می‌شود در مورد انسان‌هایی نوشت که مشکلات و سختی‌های شغلی‌شان با هیچ شغلی دیگری قابل مقایسه هم نیست. آنان خامه خویش را جز در مسیر حق و عدالت به کار نمی‌‏گیرند.

ساعت کاری مشخصی ندارند، مکان فعالیت مشخص نیز ندارند و حتی گاهی تاثیر کار ارزشمند آنان برای جامعه نیز ناشناخته است، اما خبرنگار مسئول است بیشتر از آن شخصی که به عنوان مسئول روبه‌رویش نشسته است، مسوول در قبال ملت و کشور، مسوول در قبال باورها و اعتقادات مردم، مسوول در قبال منافع ملی، مسوول در قبال شبیخون فرهنگی و بمباران نادرست اطلاعاتی بیگانگان بر ذهن و فکر نسل آینده‌ساز کشور، مسوول در قبال اخلاق جامعه و مسوول در قبال کژاندیشی و کژرفتاری‌‏های مجریان امور و خبرنگاران حوزه آموزش از همه مهم‌تر در مقابل میلیون‌ها خانواده که دانش‌آموزی در مدرسه دارند مسئولیت دارند.

آنها که ریز و درشت عملکرد مسئولان حوزه آموزش را زیر ذره‌بین خبرها و گزارش‌های خود می‌برند و با نقادی‌های مشفقانه خویش ما را در تصحیح عملکردمان یاری می‌کنند شرکای واقعی آموزش و پرورش برای ساختن فردایی بهتر برای مردمان نجیب این سرزمین هستند.

سلام و درود خدا بر تمامی خبرنگاران شهید که قلم را سلاح خویش و رسانه را سنگر دفاع از استقلال و آزادی و مقابله با زرمندان و زورمندان بریده از انسانیت قرار دادند و در این راه پرافتخار به لقای محبوب رسیدند. روز خبرنگار را خدمت همه عزیزان عرصه خیر تبریک می‌گویم و صمیمانه‌ترین سپاس و تقدیر خود را نثار تمام خبرنگاران حوزه آموزش و پرورش می‌نمایم که طی سال گذشته، بنیادی‌ترین دوره تحصیلی یعنی دوره تحصیلی پیش‌دبستانی و دبستان را اولویت اخبار خود قرار داده و با اطلاع‌رسانی به موقع و موثر همراه و همکار معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بودند.

ازخدای متعال آَرزو دارم راوی خوش خبرترین‌ها برای ملت عزیز ایران خصوصا فرهنگیان گرانقدر باشید.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار