مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل خبرداد:

انجام رف‌خوانی در بیش از 60 کتابخانه عمومی اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل گفت: به منظور پالایش کتاب‌ها، نشریات و پویایی منابع، عملیات رف‌خوانی در کتابخانه‌های عمومی این استان اجرایی می‌شود.

کد مطلب: ۸۴۳۲۹۱
لینک کوتاه کپی شد
انجام رف‌خوانی در بیش از 60 کتابخانه عمومی اردبیل

رباب عزیزخانی در جمع خبرنگاران از اجرای رف‌خوانی در بیش از 60 کتابخانه عمومی استان خبر داد و گفت: این طرح از ابتدای مردادماه آغاز شده و پیش‌بینی‌ می‌شود تا پایان مرداد به پایان برسد.

وی اضافه کرد: در جریان رف‌خوانی موجودی منابع در قفسه‌ها با منابع ثبت شده در نرم‌افزار مدیریت کتابخانه‌های عمومی «سامان» تطبیق داده می‌شود به همین دلیل رف‌خوانی از مهم‌ترین ارکان مجموعه‌سازی در کتابخانه‌های عمومی است و انجام آن برای کنترل موجودی مجموعه، پویایی و روزآمد کردن منابع و خروج منابع فرسوده ضروری است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تصریح کرد: عملیات رف‌خوانی از طریق بارکد خوان بی‌سیم به جای رف‌خوانی سنتی انجام می گیرد و همزمان با انجام رف‌خوانی، فرایند وجین منابع نیز در کتابخانه‌ها صورت می‌پذیرد و کتاب‌های فرسوده، تکراری، بدون مخاطب و ویرایش‌های قدیمی در کتابخانه‌ها شناسایی و خارج می‌شود.

عزیزخانی یادآور شد: رف‌خوانی در کتابخانه‌های عمومی استان همزمان با کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور انجام می‌شود که در طول برگزاری این پروسه، بخش امانت هر کتابخانه حداقل به مدت مشخصی تعطیل بوده و اعضای محترم کتابخانه‌های عمومی می‌توانند از سایر بخش‌های کتابخانه عمومی استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار