مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل:

خیرین هشت باب کتابخانه عمومی در استان اردبیل ساختند

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل گفت: با مشارکت خیرین در دو سال اخیر هشت باب کتابخانه عمومی در استان احداث شده است.

کد مطلب: ۵۹۴۴۱۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل،رباب عزیزخانی در آیین بهره برداری از کتابخانه عمومی 15 خرداد روستای آراللوی اردبیل وجود این مراکز فرهنگی در روستاها را عاملی مهم در توسعه فرهنگی و ترویج فرهنگ مطالعه در مناطق روستایی دانست و افزود: مشارکت بنیاد علمی آموزشی قلم چی در زمینه تکمیل و تجهیز پروژه های عمرانی باعث شد در یک سال اخیر چهارمین کتابخانه عمومی روستایی در استان به بهره برداری برسد .
وی همچنین مشارکت بنیاد قلم چی در 13 پروژه عمرانی کتابخانه ای را مایه افتخار در استان دانست و با تقدیر از حسن توجه مسوولان نهاد کتابخانه های عمومی کشور و بنیاد علمی آموزشی قلم چی نسبت به استان اردبیل، تشریح کرد: در هر منطقه ای که شاهد احداث کتابخانه عمومی بوده ایم، شور و شوق دوچندان در میان کودکان و نوجوانان آن منطقه برای کتابخوانی و علم آموزی رخ داده است .
معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل نیز در این مراسم از تلاش های خیرین در حوزه کتابخانه سازی قدردانی کرد و نسبت به تداوم حمایت ها از این حوزه قول مساعد داد .
ناصر نصیری افزود: کتابخانه های عمومی به عنوان نهاد مروج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی نقش بسزایی در توسعه فرهنگی مناطق دارند .
وی حضور فعالانه خیرین نیکوکار را در حوزه ساخت، تکمیل و تجهیز کتابخانه های عمومی و خرید منابع این مراکز، باعث خوشحالی و امیدواری نسبت به توسعه روزافزون فرهنگ مطالعه دانست و گفت: بزرگان حوزه اندیشه ، هنر ، فرهنگ، دانش و سیاست از میان اعضای کتابخانه های عمومی برخاسته اند .
فرماندار اردبیل هم گفت: ساخت و افتتاح پنج باب کتابخانه عمومی در این شهرستان در دو سال اخیر در نوع خود کم نظیر است و این موفقیت مدیون حمایت های دولت تدبیر و امید و مشارکت نهادهای خیریه همچون بانک پاسارگاد و بنیاد علمی آموزشی قلم چی می باشد .
جواد زنجانی افزود: استعدادهای بسیاری از افراد در کتابخانه های عمومی کشف و پرورش داده شده و توسط کتابداران زحمتکش این مراکز به سمت کسب موفقیت های اجتماعی و علمی سوق داده می شود .
مدیر دفتر نمایندگی بنیاد علمی آموزشی قلم چی (وقف عام) هم از ساخت مدرسه ، کتابخانه و تقبل بورسیه دانش آموزان مستعد مناطق محروم خبر داد .
مداح ، تقبل هزینه های تکمیل هفت باب و تجهیز 6 باب کتابخانه عمومی در استان اردبیل را نشانه نگاه ویژه بنیاد قلم چی به استان دانست و اظهار کرد: این بنیاد در سال جاری بیشترین مشارکت در حوزه تکمیل و تجهیز کتابخانه عمومی را در این استان داشته است .
برای احداث کتابخانه عمومی روستای آراللو با مساحت 250 متر مربع یک میلیارد و 800 میلیون ریال از محل اعتبارات دولتی هزینه شده و یک میلیارد و یکصد میلیون ریال نیز از محل کمک های مالی بنیاد علمی آموزشی قلم چی برای تکمیل و تجهیز آن صرف شده است .
این کتابخانه شصت و یکمین کتابخانه عمومی نهادی استان بوده و هشتمین کتابخانه عمومی است که در دو سال اخیر با مشارکت خیرین در استان اردبیل افتتاح شده است .
سرانه مطالعه کتاب در کشور روزانه حدود 79 دقیقه و این میزان در استان اردبیل حدود 59 دقیقه در روز است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار