در پاسخ به پانا

وزیر علوم خبر داد: تشکیل کارگروه برای بررسی وضع دانشجویان بازداشتی

برای رفع مشکل دانشجویان بازداشتی با قوه قضاییه مکاتبه کردیم و رایزنی‌ها مثبت بود

تهران (پانا)- وزیر علوم از تشکیل کارگروهی برای بررسی وضع دانشجویان بازداشتی و رایزنی با قوه قضاییه خبر داد.

کد مطلب: ۸۴۳۲۰۳
لینک کوتاه کپی شد
وزیر علوم خبر داد: تشکیل کارگروه  برای بررسی وضع دانشجویان بازداشتی

منصور غلامی، وزیر علوم در پاسخ به سوال پانا درباره آخرین پیگیری‌ها درخصوص دانشجویان بازداشتی گفت: از ابتدا کارگروهی برای بررسی این موضوع در وزارت علوم تشکیل شد و از روسای دانشگاه‌ها خواستیم با توجه به شناختی که از دانشجویان خود دارند، موضوع دنبال شود.

وی ادامه داد: این کارگروه‌ فعال و پیگیری‌ها از طرق مختلف انجام شد. همچنین مکاتباتی با قوه قضاییه داشتیم و روسای دانشگا‌ها در شهرستان‌ها نیز ذیل کارگروه موضوع را پیگیری می‌کنند.

غلامی افزود: آنچه اتفاق افتاده این است که در چند مرحله با رئیس قوه قضاییه صحبت و تقاضا کردم به این موضوع عنایت داشته باشد. علاوه بر این با دادستان کشور و دادستان استان تهران نیز حضوری صحبت کردم و همه مکاتبات با توجه به شرایط زمانی انجام شد و با توجه به رویکرد مثبتی که در این ملاقات ها دیدم امیدوارم بتوانیم در فرایند رسیدگی به این پرونده‌ها تاثیر مثبتی ببینیم و تلاش ما این است که این پرونده‌ها با حداقل برخوردهای قضایی نهایی شود.

ارز دانشجویی در قالب همان نرخی که بانک مرکزی اعلام کرده بود، لحاظ می‌‌شود

وزیر علوم همچنین در پاسخ به سوال دیگر پانا درباره برنامه وزارت علوم برای تأمین ارز دانشجویی با توجه به سیاست ارزی جدید دولت گفت: ارز دانشجویی در قالب همان نرخی که بانک مرکزی اعلام کرده بود، لحاظ می‌‌شود و در تغییری که برای نرخ جدید اعلام شده است نظر ما این است که همچنان نرخ ارز دانشجویی مثل قبل باشد. اگر مواردی باشد که در چارچوب ضوابط وزارت علوم نباشد، با توجه به شرایط جدید از چارچوب قوانین حمایت می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار