کل اعتبار عمرانی آموزش و پرورش به صورت صد درصدی تخصیص یافته است

ارومیه(پانا) - رئیس امور آموزش و پرورش عمومی و فنی حرفه ای سازمان برنامه و بودجه، افزایش اعتبارات آموزش و پرورش در دولت را قابل توجه خواند و گفت: کل اعتبار عمرانی ابلاغی یا به عبارت دیگر تملک دارایی های سرمایه ای آموزش و پرورش در سال جاری که 14 هزار و 40 میلیارد ریال (1404 میلیارد تومان) بوده، تاکنون به صورت 100 درصدی تخصیص یافته است.

کد مطلب: ۸۴۳۱۹۸
لینک کوتاه کپی شد
کل اعتبار عمرانی آموزش و پرورش به صورت صد درصدی تخصیص یافته است

سعید طاهری در بازدید از طرح های عمرانی فنی و حرفه ای و آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزود: با توجه به اهتمام دولت نسبت به ارتقای خدمات آموزشی و پرورشی نیز بیش از 51 درصد اعتبار هزینه ای امسال آموزش و پرورش تاکنون تخصیص یافته است.

طاهری گفت: مجموع این تخصیص ها در ردیف های مختلف متفاوت بوده اما توزیع اعتبارات مربوط به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها و ردیف‌های تابعه به طور میانگین 51 درصد است.

وی همچنین با اشاره به اینکه بودجه این حوزه و ردیف‌های مربوط به وزارت آموزش و پرورشاز سوی قانونگذاران تعیین شده است، ادامه داد: نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل برخی از ردیف های تابعه آموزش و پرورش حدود 16 درصد افزایش تخصیص داشت.

طاهری با اشاره به جزئیات این ردیف‌های اعتباری ادامه داد: در بخش خرید خدمات آموزشی در مناطق کمتربرخوردار 38 درصد، کیفیت بخشی به فعالیت‌های آموزش و پرورش و توسعه عدالت آموزشی 38 درصد، حمایت و ارتقای پوشش تحصیلی مناطق محروم 36 درصد، سرانه دانش‌آموزی 33 درصد، فعالیت‌های تربیت بدنی و ارتقای سلامت دانش‌آموزان بیش از 30 درصد، بخش پرورشی بیش از 30 درصد، برون‌سپاری و توسعه مشارکت دانش‌آموزان در آموزش‌های کاردانش هم 34 درصد اعتبارات تخصیص یافته است.

وی بیان کرد: سازمان برنامه و بودجه توانسته با تخصیص این اعتبارات در کل مجموعه وزارت آموزش و پرورش در سال جاری، گام‌های مطلوبی در جهت حمایت از این وزارتخانه بر دارد.

وی با اشاره به برنامه های سفر 2 روزه خود به آذربایجان غربی افزود: در این سفر طرح های ملی مورد بازدید قرار می گیرد و وضع جاری آموزش و پرورش و آموزش فنی و حرفه ای استان نیز در جلسات تخصصی امروز و فردا بررسی می شود.

رئیس امور آموزش و پرورش عمومی و فنی حرفه ای سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: برنامه هایی برای اصلاح ساختار، ساماندهی نیروی انسانی و کمک به طرح های عمرانی استان برنامه‌ریزی شده است که بعد از احصای اولویت‌های استان در سال جاری در لایحه بودجه سال 1398 لحاظ می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار