رشد ۱۳ درصدی اعتبارات استان‌ها در لایحه بودجه سال ۱۳۹۸

تهران (پانا) - طی روزهای گذشته، اخباری مبنی بر کاهش اعتبارات استان‌ها در لایحه بودجه سال  ۱۳۹۸کل کشور، از سوی برخی از رسانه‌ها منتشر شده است. با توجه به اینکه صحت این اخبار از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور مورد تایید نیست، این سازمان به منظور اطلاع‌رسانی دقیق‌تر، اقدام به انتشار مجموع اعتبارات استان‌ها در لایحه بودجه سال آینده کرده است.

کد مطلب: ۸۸۳۰۳۵
لینک کوتاه کپی شد
رشد ۱۳ درصدی اعتبارات استان‌ها در لایحه بودجه سال ۱۳۹۸

در لایحه بودجه سال ۱۳۹۸کل کشور،‌ مجموع اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان‌ها به ۳۸۵ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است که این رقم در مقایسه با قانون بودجه سال ۱۳۹۷ که بیش از ۳۴۱ هزار میلیارد ریال‌ بوده حاکی از رشد ۱۳ درصدی است.
به گزارش مرکز‌اطلاع‌رسانی سازمان برنامه، اعتبارات هزینه‌ای این بخش نیز از ۱۰۴ هزار میلیارد ریال به ۱۲۷ هزار میلیارد ریال و اعتبارات تملک‌دارایی‌های سرمایه‌ای از ۲۳۶ هزار میلیارد ریال به ۲۵۷ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.
بنا به این گزارش، در قسمت اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی هم اعتبارات قانون استفاده متوازن از امکانات کشور برای توازن بخشی در شاخص‌های برخورداری به میزان ۱۵ درصد رشد داردکه این اعتبارات صرف ارتقاء شاخص‌های برخورداری در شهرستان‌های زیر متوسط کشوری می‌شود.
همچنین اعتبارات مربوط به توسعه ورزش همگانی از ۹۳۰۰ میلیارد ریال به ۱۲۰۷۰ میلیارد ریال افزایش داشته که حاکی از رشد ۳۶ درصدی در این بخش است.
این گزارش می‌افزاید: در قسمت اعتبارات هزینه‌ای، افزایش حقوق کارکنان دولت به میزان ۲۰ درصد پیش‌بینی شده است. علاو‌ه بر این، افزایش سهم رفاهیات کارکنان و پیش‌بینی اعتبار لازم برای پرداخت فوق‌العاده مناطق عملیاتی دفاع مقدس موضوع ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم توسعه برای ۶ استان کشور و همچنین پیش‌بینی اعتبار لازم برای انجام وظایف و مأموریت‌های دستگاه‌های استانی از جمله نظارت بر طرح‌ها و پروژه‌های استانی و اشتغالزایی و حرکت به سمت متعادل‌سازی اعتبارات هزینه‌ای استانی و دستگاه‌های ملی از نکات برجسته این بخش است.
در ضمن اعتبارات مربوط‌ به مناطق نفت‌خیز و گاز خیز و محروم نیز از ۵۰۸۰۰ میلیارد ریال به ۵۵۰۰۰ میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است که رشدی معادل ۸ درصد را نشان می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار