افتتاح نمایشگاه مطبوعات گلستان با گرمی هوا و سردی حضور مردم و مسئولان

گرگان (پانا) - حضور پرشور رسانه‌های استان گلستان در سومین نمایشگاه مطبوعات هم نتوانست در نخستین روز و آیین افتتاحیه پای مسوولان و مردم را به این نمایشگاه باز کند.

کد مطلب: ۸۴۳۱۴۷
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح نمایشگاه مطبوعات گلستان با گرمی هوا و سردی حضور مردم و مسئولان

سومین نمایشگاه مطبوعات و رسانه‎ها در استان گلستان عصر دیروز و در آستانه 17 مرداد روز خبرنگار در محل تالار فخرالدین‎اسعد گرگانی افتتاح شد.

نزدیک به ۴۰ درصد از رسانه‌های استان در این نمایشگاه مطبوعات حضور یافتند و افتتاح این نمایشگاه فرصت مغتنمی است که سبب می‌شود رسانه‌ها بتوانند فعالیت‌های خود را برای مخاطبان به نمایش بگذارند و دیدگاه‌های خود را برای مسوولان تبیین کنند.

شور و هیجان اصحاب رسانه استان گلستان در آغاز افتتاح این نمایشگاه می‌توانست با حضور پرشورتر مردم و مسوولان متجلی‌ شود اما بازهم کمیت اصحاب قلم لنگ می‎زد و رسانه‌ها که یار دیرینه دستگاه‌های اجرایی بودند مسوولان را در کنار خود غایب دیدند، این بی‌مهری‌ها و گرمی سالن شاید سبب شد که فضای نمایشگاه مطبوعات در روز نخست چندان دلچسب نباشد.

ایرج رمضانی، رئیس اداره رسانه و تبلیغات فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان درباره این نمایشگاه می‌گوید آخرین باری که نمایشگاه مطبوعات در استان دایر شد سال ۱۳۹۴ بود و استقبال اصحاب رسانه نسبت به سال‌های گذشته افزایش‌یافته است.

وی ادامه می‌دهد؛ تقریباً ۴۰ درصد رسانه‌ها داری مجوز در استان در این نمایشگاه شرکت کردند البته باید در نظر داشت که تعدادی از رسانه‌ها دارای مجوز استان مربوط به بخشی دانشگاهی هستند و بخشی دیگر نیز تازه مجوز دریافت کردند.

رئیس اداره رسانه و تبلیغات فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان یادآور شد، که نسبت به نمایشگاه سه سال گذشته هم تعداد غرفه افزایش پیدا کرده و هم به تعداد رسانه‌های شرکت‌کننده در این نمایشگاه افزوده شد و بخشی از تقاضاها به دلیل محدودیت‌ها پاسخ داده نشده است.

رمضانی تأکید می‌کند؛ آغاز به کار نمایشگاه با تناسب با هفته خبرنگار برپا و فراخوان داده شده و بخشی از نشریات باسابقه و فعال و خبرگزاری‌های مطرح استان مانند خبرگزاری فارس، خبرگزاری تسنیم، خبرگزاری مهر و خبرگزاری بسیج حضور دارند.

وی می‌افزاید، در این نمایشگاه مردم، رسانه‌ها و مسؤولان با رسانه‌ها در یک فضایی می‌تواند ارتباط نزدیک داشته باشند و در تعامل با یکدیگر آینده تأثیرگذار داشته باشند و یکی از مزیت این نمایشگاه این است که سبب می‌شود که مردم بیایند و از نزدیک رسانه‌ها را بشناسند و از منابع اطلاعاتی این رسانه‌ها بهره‌مند شوند.

رئیس اداره رسانه و تبلیغات فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در مورد استقبال سرد مردم و مسوولان از آیین افتتاحیه این نمایشگاه می‌گوید؛ باید اطلاع‌رسانی گسترده‌ای از سوی رسانه‌ها اتفاق می‌افتاد تا حضور بخش مردمی در این نمایشگاه افزایش می‌یافت.

محمدامین پیکرستان، مدیرمسؤول سایت خبری تحلیلی گلستان ۲۴ نیز درباره نخستین روز از نمایشگاه مطبوعات یادآور می‌شود؛ نمایشگاه مطبوعات این‌طوری که مدنظر ما بود برپا نشده، فضای نامناسب از نظر تهویه در سوله باعث رنجش بازدیدکنندگان و رسانه‌ها شده است.

وی تأکید کرد: قشر خبرنگار زیر نور خورشید روزهایش را سرکرده و عادت دارد ولی بهتر بود از نظر رفاهی شرایط بهتری برای این نمایشگاه در نظر گرفته می‌شد از سویی دیگر مسؤولان این نمایشگاه را مورد بی‌مهری قرار دادند و آن‌طور که شایسته خبرنگاران و اصحاب رسانه استان گلستان بود در نمایشگاه مطبوعات حضور نیافتند.

مدیرمسؤول سایت خبری تحلیلی گلستان ۲۴ درباره روز نخست و آیین افتتاحیه این نمایشگاه می‌افزاید، به‌طور کل روز نخست نمایشگاه و مراسم افتتاحیه آن‌گونه که باید در شأن خبرنگاران استان گلستان باشد نبود.

حمید میرزاعلی، سرپرست روزنامه ایران در استان گلستان یادآور می‌شود؛ با توجه به دعوت خانه مطبوعات از مسوولان دستگاه‎های اجرایی می‌طلبید مسؤولان در جهت حمایت از خبرنگاران حضور پیدا می‌کردند و ضمن آنکه جلسه فصلی از سوی مسوولان برای رسانه‌ها الزامی است و نه سالانه و یا در روزهای خاص که مناسبت دارد.

وی تصریح کرد که حمایت معاون سیاسی از این نمایشگاه قوت قلبی بود و مدیرکل ارشاد و فرماندار و دستگاه‌های اجرایی با حضور خود سبب دلگرمی خبرنگاران شدند ولی باید مدیران فراتر از این حد در این نمایشگاه حضور می‌یافتند.

زهره رجبی یکی دیگر از فعالان رسانه استان گلستان با بیان اینکه رسالت رسانه به‌ویژه خبرنگار آگاهی‌بخشی و روشنگری است، می‎گوید؛ رسانه باید در راستای احقاق حقوق مردم تلاش کند و در این مسیر از هیچ کوششی فروگذار نکند.

وی می‎افزاید؛ بسیاری از مسوولان بر این باور هستند که رسانه ابزار توسعه است اما این مهم بیشتر به یک مسأله شعاری تبدیل شده و هنوز بازخورد این نگاه برای رسانه‌ها ملموس نشده است.

این فعال رسانه ادامه می‎دهد، یکی از دلایل عدم توسعه‌نیافتگی استان گلستان که بارها مورد تأکید قرار گرفته ناشی از همین نکته است که رسانه‎ها به‌عنوان ابزار توسعه مورد توجه قرار نگرفتند و این مسأله حاکی از آن است که فاصله از شعار تا عمل بسیار است.

رجبی ابراز امیدواری کرد افتتاح نمایشگاه رسانه و مطبوعات بتواند فصل جدیدی در حوزه رسانه ایجاد کند و منحصر به یک ایام خاص نشود.

وی تأکید کرد که یکی از محاسن این نمایشگاه صله‌رحم رسانه‌ای بود و ابراز کرد: رسانه‌ها با این دیدارها دغدغه‎های خود را مطرح کردند و از سویی اصحاب رسانه در یک کارگاه با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان مسائل و مشکلات خود را در میان گذاشتند.

گفتنی است؛ این نمایشگاه با حضور بیش از 30 غرفه و با حضور نشریات، روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها و پایگاه‎های خبری تحلیلی در استان گلستان دایر شده و از 13 تا 17 مردادماه در دو نوبت صبح و عصر پذیرای علاقه‌مندان به مطبوعات استان است.

این نمایشگاه که به‎همت خانه مطبوعات استان گلستان و اداره‎کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه روز خبرنگار برپاشده در این نمایشگاه کارگاه‌های متنوعی برپا می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار