بسته خبری آموزش و پرورش پانا؛

از راهپیمایی 13 آبان تا حضور مسئولان در نمایشگاه مطبوعات

راهپیمایی روز دانش آموز، حضور مسئولان آموزش و پرورش در نمایشگاه مطبوعات و اعلام برنامه امتحان نهایی دی ماه سرفصل خبرهای این هفته در حوزه آموزش و پرورش را تشکیل می‌دهد.

کد مطلب: ۶۸۱۴۲۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، آموزش و پرورش این هفته را با یکی از مهم ترین رویدادهای تاریخی حوزه دانش­ آموزی یعنی 13 آبان روز دانش ­آموز آغاز کرد که روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نیز نام گرفته است.

راهپیمایی دانش آموزی این روز که هرسال با حضور هزاران دانش­ آموز در شهرهای سراسر کشور برگزار می­ شود امسال نیز باحضور دانش آموزان و مسئولان آموزش و پرورش در تهران مقابل لانه جاسوسی آمریکا برگزار شد.

در این هفته همچنین شاهد برپایی نمایشگاه مطبوعات بودیم که همچون سال های گذشته مسئولان حوزه آموزش و پرورش در آن حضوری پررنگ داشتند. خلاصه ای از اخبار آموزش و پرورش در این هفته را در این گزارش می­خوانید:

راهپیمایی روز دانش آموز؛ از استکبارستیزی تا ارتقای آگاهی اجتماعی

مراسم بزرگداشت روز دانش آموز با حضور مسئولان کشوری و آموزش و پرورش و جمعی از دانش آموزان تشکلهای مختلف صبح امروز به طور همزمان در سراسر کشور برگزار شد.

در این مراسم که نشانی از روحیه استکبارستیزی جامعه بوده هر کدام از مسئولان آموزش و پرورش در گفت و گو با پانا پیام هایی را به مناسبت این روز و بزرگداشت مقام دانش آموز داشتند.

سید محمد بطحائی وزیر آموزش و پرورش گفت: 13 آبان نماد استکبارستیزی و مبارزه با ظلم است.

حجت الاسلام و المسلمین محی الدین بهرام محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بیان کرد: 13 آبان روز خاطره ها است؛ خاطره شکست خوردن امریکا و مزدورانش و روز خاطره اعتلای ملت محسوب می شود.

نرخ کرایه سرویس مدارس در سال تحصیلی جاری برای مدارس تهران اعلام شد

محمدرضا ولی زاده رئیس اداره توسعه انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس کشور اعلام کرد: نرخ خدمات توسط کار گروه ماده 18 به شورای شهر پیشنهاد شده و افزایش حدود 10 الی 15 درصدی را تصویب کرده است که این متغیر بودن متناسب به نوع خودرو ترافیک شهری و مسافت تعیین می‌شود و پیمانکاران واجد شرایط و رانندگان دارای کارت صلاحیت برای سرویس مدارس باید به کار گرفته شوند و مدیران مدارس اجازه استفاده از خودروهای آزاد را ندارند. والدین در صورت مغایرت شهریه سرویس دانش آموز بانرخ اعلام شده ، می توانند با مراجعه به کارشناسی انجمن اولیا در مناطق یا کارشناسان اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران موارد خود را پیگیری کنند .

گفته های مسئولان آموزش و پرورش در نمایشگاه مطبوعات امسال

در بیست و سومین دوره نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها، مسئولان آموزش و پرورش پس از جلسات کاری خود در نمایشگاه و در غرفه خبرگزاری پانا حضور یافتند که اهم صحبت های آن ها به شرح زیر است:

مهدی فیض معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: اردوها یک ابزار برای تحقق اهداف تربیتی هستند که در سامانه اردوهای دانش آموزی سفرها رصد خواهد شد تا مشکلی برای دانش آموزانمان پیش نیاید.

علی رمضانی سرپرست اداره کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش گفت: در دستورالعمل جدید اردوها آورده شده است که حتما یک مربی مرد در داخل اتومبیل ها برای نظارت دانش آموزان دختر وجود داشته باشد.

سید مصطفی آذرکیش مدیرکل دفتر شاخه کاردانش وزارت آموزش و پرورش از رشد 4.1 درصدی ثبت نامی های شاخه کاردانش خبر داد.

نعمت الله موسی پور معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان از اعلام نتایج آزمون استخدامی تا قبل از دی ماه خبر داد و گفت: در این آزمون بیش از 10 هزار نفر شرکت کرده اند.

حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی آموزش و پرورش از وجود یک درس در خصوص ایثارگری "شهید حججی" در کتب درسی پایه دوازدهم در سال تحصیلی 98_97خبر داد.

درخواست تخصیص اعتبار برای ساخت فضای آموزشی

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران گفت: خواهش داریم دستگاه های زیربط تخصیص اعتبارات فضاهای آموزشی را انجام دهند تا بتوانیم مدرسه بسازیم و دانش آموزان بی مدرسه نمانند.

داریوش ورناصری در خصوص اعتبارات نوسازی مدارس استان تهران، اظهار کرد:: نگرانی ما از تخصیص اعتبارات بخش نوسازی است امیدوار هستیم در این مدت باقیمانده در سال 96 بتوانیم تخصیص های مناسب را برای ساخت فضاهای آموزشی داشته باشیم.

جمع آوری بخاری های گازی حدود هزار کلاس درس تا پایان سال

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران از جمع آوری بخاری های گازی حدود هزار کلاس درس در شهرستان ها تا پایان سال 96 خبر داد.

برنامه امتحانات نهایی دی ماه اعلام شد

برنامه امتحانات نهایی دی ماه 96 برای دانش آموزان سال سوم متوسطه، بزرگسالان، راه دور و داوطلبان آزاد، رشته هاي شاخه فني و حرفه اي، رشته های شاخه کاردانش اعلام شد. این امتحانات ویژه دانش آموزانی است که تا پایان سال تحصیلی موفق به گذراندن دروس خود نشده اند و طبق ماده 10 آیین نامه آموزشی دوره سه ساله متوسطه روزانه مدارس سال تحصیلی 97-96 ثبت نام کرده و در امتحانات دی ماه شرکت می کنند.

کمبود 2 هزار معلم تهرانی برای سال تحصیلی آینده

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: با توجه به تعداد بازنشستگان، سال تحصیلی آینده 2 هزار کمبود نیرو داریم.

عباسعلی باقری در خصوص نیروی مورد نیاز در مدارس شهر تهران و درخواست جذب در آزمون استخدامی آینده، اظهار کرد: بیشترین تعداد نیروی موردنیاز برای آزمون استخدامی در حوزه ابتدایی و نیروی مرد است. این نیاز مدت‌ها است که در آموزش و پرورش تهران وجود دارد.

مدیرکل آموزش وپرورش تهران گفت: نیازمند 2 هزار نیروی مرد و آموزگار هستیم که امیدواریم تامین نیروی انسانی کافی در نظر گرفته شود که از طریق آزمون استخدامی می توان آن را برطرف کرد.

بکارگیری معلمان حق التدریس باید حساب شده باشد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت :وجود معلمان حق التدریس در مدارس مثبت بوده اما این روند باید ضابطه‌مند انجام شوند.

محمد قمی در خصوص روند فعالیت معلمان حق التدریسی، اظهار کرد: در مقاطعی تعداد بازنشستگان زیاد شده بنابراین نیاز به معلمان حق التدریس بیشتر می شود اما بهره گیری از این معلمان باید حساب شده باشد و صرفا برای رفع کمبود افرادی به کار گرفته نشوند.

نیاز آموزش و پرورش به بهره گیری از فناوری های نوین

سید محمد بطحایی در پیام توییتری خود بیان کرد: آموزش و پرورش نسل جدید نیاز به بهره گیری از فناوری های نوین دارد؛ تلویزیون تعاملی سینا به زودی آغاز بکار می کند.

کمبود معلم تربیت‌بدنی خواهیم داشت

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت گفت: از سال آینده در کلاس دوازدهم کمبود معلم تربیت‌بدنی خواهیم داشت چرا که ساعت درس ورزش در پایه دوازدهم دو ساعت است.

مهرزاد حمیدی در برنامه روی خط خبر شبكه خبر گفت: در هر آزمون استخدامی حدود هفت هزار سهمیه استخدام برای تمام رشته‌ها به آموزش‌وپرورش داده می‌شود و در چنین شرایطی نمی‌توان کمبود سه هزار معلم تربیت بدنی را یک باره جبران کرد.

اهدای اعضای بدن یک معلم شیرازی به چند بیمار حیاتی دوباره بخشید

اعضای بدن شادروان مرحومه لیلا ارجمند منش معلم دلسوز و فداکار و مشاور مدرسه شاغل ناحیه سه شیراز که بر اثر سانحه تصادف دارفانی را وداع گفت به چند بیمار حیاتی دوباره بخشید.

وزیر آموزش‌ و پرورش از خلبانی که معلمی را تکریم کرده بود، تقدیر کرد

یک خلبان سهمیه ویژه خود در هواپیما را تقدیم یک معلم کرد، وزیر آموزش‌وپرورش برای سپاسگزاری از خلبان تقدیر کرد.

امسال 760 هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های مدارس ارسال می‌شود

مدیرکل فرهنگی هنری آموزش و پرورش گفت: امسال 760 هزار جلد کتاب در قالب طرح 50 هزار نمایشگاه کتاب در 50 هزار مدرسه به مدارس 28 استان کشور ارسال می شود که همگی تحت نظر کارشناسان امر داوری و انتخاب شده اند.

علی رمضانی در بازدید از مراحل بسته بندی و ارسال کتاب به کتابخانه های مدارس سراسر کشور که در قالب طرح ملی 50 هزار نمایشگاه کتاب در 50 هزار مدرسه انجام می‌شود، اظهار داشت: این طرح با مشارکت معاونت فرهنگی وزارت ارشاد و معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش همه ساله همزمان با هفته کتاب جمهوری اسلامی هفته آخر ابان ماه اجرا می شود. مجری طرح موسسه فرهنگی منادی تربیت است و انتخاب کتاب ها نیز برعهده کارشناسان کتاب اداره کل آموزش و پرورش استان ها خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار